"Jag är ingen skvallerkärring....

...jag vill bara veta mer om samhället jag bor i" Härlig kommentar av Betty som blev anklagad av Perdy för att snoka. Fast egentligen var det Rosemary som tagit fram bebiskläder från vinden för att Perdy skulle bli förvirrad.
När Perdy började fatta att det var Rosemary som ligger bakom allt så blir det ändå hennes eget fel eftersom hon är mentalt instabil och med minnesförlust. Rosemary klarar sig denna gång och för att göra allt än värre besöker hon en läkare som skriver ut medicin  "som hon ska ha om hon åker till Kenya..." fast i själva verket så är det för att ge det till Perdy som absolut inte bör ta denna medicin. Gray avbokar resan och mötet med surrogatbyrån.

Eric har kommit på att om han "köper" huset Pearl bodde i och hyr ut det till henne så räddar han situationen och blir en hjälte i hennes ögon. Hon blir givetvis överlycklig över hans idé.
Shadrach trodde Pearl var intresserad av henne så han försökte flirta in sig men hon hällde ut en stor starköl över honom på puben.

Chas hjälper Paddy att driva in obetalda fakturor hos hans kunder. Det var jättekul att se hans glädje över att hon hjälpt honom =)

Eli försöker att pressa Marlon på pengar genom att Marlon har dåligt samvete.

Terrys pappa försöker få Terry att börja äta sunt och ut och jogga.

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Betty är helskön tant.Men jag börjar bli trött på Rose-Mary, Perdita o Gray. Lite väl genomskinligt för det är ju inte svårt att räkna ut vad som pågår i den familjen, nä nu får dom snart skrivas ut från HTG, tycker jag iaf.

2010-03-26 @ 14:25:02
Postat av: Lena



Betty har fått mig att le idag o jag tror att leendet kommer att sitta kvar tills hon dyker upp på måndag igen. Idag var hon bara för söt.

(och en annan blir bara fulare o fulare)

Vet att man inte säger så om folk men det är ju bara en rollfigur så:-)

2010-03-26 @ 14:53:23
Postat av: Erik

Stephs bror vad han nu hette, som hon slog ihjäl tillsammans med doktorn, var med i The Bill i dag som polis. Honom känner man igen överallt

2010-03-26 @ 14:54:42
Postat av: Cinnamon

Perdy har jag aldrig gillar, men jag är så nyfiken på vad Rosemary har tänkt ut att det hela skall sluta :-)

Eli kan dra åt pipsvängen.

2010-03-26 @ 18:39:05
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>>Ann-Marie & Lena

Betty är så himla skön med sina kommentarer ibland. Henne kommer jag verkligen att sakna den dagen hon inte är med längre.

>>>Erik

Terrence hette han och hade ett riktigt "skurk"utseende.

>>>Cinnamon

Rosemary gillade jag när hon serverade hästen till Sadie men nu tycker jag att hon blir bara värre och värre.

Eli gillade jag också i början men nu håller jag med dig!

2010-03-26 @ 19:45:50
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

men allvarligt talat, håller det inte på att spåra ur lite i HTG? Har följt serien sedan okt 72, ja så gammal e jag. Men nu börjar det bli lite mkt "jakten på mördaren", rätta mig inte om jag har fel. Hihi.

2010-03-26 @ 20:31:39
Postat av: SoP

"horribla kärring" sa jag till RoseMary idag- Och är det inte en sällsynt korkad Läkare ? Hoppas han blir anmäld o får näringsförbud! Jag hoppas för allt i Världen att inte Grayson o Katie får ihop det för som jag avskyr den bruden! Hua-

2010-03-27 @ 02:05:45
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

jo det blir nog så att Grayson o Katie blir ett par o att Perdita åker in på hispan. Det e ju det hon vill den där, som du säger, horribla kärringen. Hon tycker väl att Katie, jag gillar inte henne, skulle vara ett bra "avelssto" och ge Rosemary ett barnbarn.

2010-03-27 @ 09:42:10
Postat av: Adm

>>>Ann-Marie

En serie som hållit på i över 30 år måste väl ändras endel. Det måste ju vara svårt att hitta på nya intriger och händelser, i alla fall i en serie som HTG där det är det enkla lantlivet som ligger i grunden. visst kan det bli lite förmycket av vissa händelser men i grunden så är det en underbar serie ;)

>>>>SoP

Horribla kärring? Hahahahaa underbart passande!

Jag gillar Katie.. ibland, kanske för att jag tycker hon är rätt snygg.

2010-03-27 @ 13:20:59
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Adm: E väl klart att det e en underbar serie, det e inte det utan nu e det lite för mkt fokus på Pedita, nästan löjeväckande om jag får tycka. Vi tittar e inte dumma i huvudet bara för att vi tycker om HTG, hihi.

2010-03-27 @ 16:58:33
Postat av: Erik

Jag vet inte om det här kommer att censureras, men eftersom alla verkar vara så utleda på Rosemary kan jag tala om att hon inte har så långt kvar i serien. Inga närmare detaljer, ville bara nämna att hon är på väg ut snart. Han som spelade Terence Turner såg lika otrevlig ut som polis, var visst någon halvskum sådan som varit med tidigare någon gång. Visst var det härligt förresten när Pearl hällde öl över Schadrach? Trodde han verkligen att hon skulle gilla hans inviter? Finns det någon som gör det. Skulle vara sensation om de hittade en rollfigur som trivdes ihop med honom. Kommer Pearl någonsin att genomskåda Pollard, tror ni? Angående TV-snack har man tydligen infört det här nya systemet för att förhindra bl. a. sådana personangrepp som förekom på Glamoursajten där. Problemet är bara att så gott som ingen alls skriver där. Ingen har i varje fall kommenterat mitt tips om att leta sig hit. Kanske någon gör det i alla fall utan att kommentera.

2010-03-28 @ 17:23:05
Postat av: Lena

Herregud fattar du ingenting eller Erik.



Varför tror du att alla vill veta att hon är på väg ut ur serien. Det får vi väl se tids nog.

Ta Daz t.ex. så har i alla fall jag tappat intresset för honom sen du "så snällt" berättade för oss att han kommer att lämna serien.



Läser inte så mycket kändisskvaller så därför vet jag inte vad skådespelarna gör i det verkliga livet och vilka följder det får i serien



Nä eftersom jag har sånt nöje av HTG blir jag nog tyvärr tvungen att hålla mig borta från den här (för övrigt väldigt trevliga) bloggen då jag inte vill veta vad som kommer att hända elller vilka som kommer tillbaka elller slutar.



Synd! och till slut Marie: jag har haft stort nöje av din blogg fortsätt med ditt fina jobb, är säker på att du glädjer många med den.



2010-03-28 @ 19:58:45
Postat av: Erik

Lena, jag ber så väldigt mycket om ursäkt om jag sa för mycket om Rosemary. Tråkigt om du slutar läsa bloggen bara för det. Jag lovar att aldrig mer avslöja sådant som jag vet. Men i det här fallet var det så nära förestående och alla verkade så trötta på henne att det kanske inte gjorde så mycket. Tyvärr hann det inte bli bortcensurerat. Det här med Daz ligger mycket längre fram i serien, flera år, så det kan du bortse ifrån. Men jag lovar och svär att aldrig berätta något sådant här igen. Hoppas att du omprövar beslutet att lämna oss.

2010-03-29 @ 09:20:14
Postat av: Adm

>>>Erik

Jag vill inte ha en tråkig stämning i bloggen så lova att INTE berätta om vad som händer i framtiden, inte snart och inte om flera år!

Tyvärr hann jag inte censurera den kommentaren eftersom jag inte alltid har tillgång till en dator



>>>Lena

Jag hoppas verkligen att du inte slutar läsa här, jag ska själv skärpa mig eftersom jag råkat säga något som händer (trodde det var ok eftersom det stått om det i tidningen och det kan vara svårt att inte ta upp även framtida dödsfall bland skådespelarna)

2010-03-29 @ 15:04:17
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag lovar än en gång dyrt och heligt att aldrig kläcka ur mig något liknande igen. Jag kunde ha lagt en länk i stället som den som velat kunnat klicka på. Familjeliv har en speciell spoilertråd som bara den som är intresserad går till. När det gäller TV-snack, där ingen skrivit något på närmare två veckor nu, brukade folk skriva OBS! Spoiler! när de ville avslöja något, så kunde man snabbt hoppa över det. Men det bästa är förstås att hålla helt tyst med det man vet, så får den som är intresserad själv söka på nätet. Det blir mycket trevligare stämning då. Det får inte bli som den lika avsomnade Glamour-sajten, där folk gick till personangrepp mot andra skribenter som hade andra åsikter än en själv. Det är mycket trevligare i den här bloggen där man kan läsa vad som hänt om man missat ett avsnitt, se vad andra tycker och fråga om saker och personer som varit med tidigare som man glömt. Att vi alla är som en enda familj som har samma intresse. För fjärde gången, Lena, snälla lämna oss inte ...

2010-03-29 @ 16:16:21
Postat av: Adm

>>>Erik

Jag tog bort inlägget tillfälligt, vi får se om det kommer tillbaka sen. Jag vet att du förstår varför.

Så nu fortsätter vi allihop med vår mysiga gemenskap utan sura miner =)

2010-03-29 @ 16:54:03
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0