Yorkshires Kennedys...

Det var vad tidningen skrev om familjen Sugdens. Olyckan hade nått även den tredje generationen.. Jag förstår inte att de kan skriva så och lämna ut ett barn som Victoria.
Jo och Sarah kom hem från Spanien (utbytt Sarah?) men ingen la märke till dem direkt. Jo fick börja jobba och slita på en gång, hon fick en stor beställning på getost som skulle packeteras på dagen så när Daz kom hem med sin date fick de helt enkelt vara barnvakt till Sarah. Penny gillade inte läget så hon lämnade Daz ensam med Sarah efter ett tag. Jo kände att ingenting gick som hon ville när tvättmaskinen började strula. Som tur var kom Lisa just då så hon kunde prata lite med henne.
Daz som känner att det är trångt när alla bor hos Andy frågar Sam om han får hyra ett rum där och det får han.
Det ger Sam en extra välbehövlig inkomst för han har det svårt att få det gå ihop.

Lily såg när Belle försökte sno Jarvis gamla damejeanner ur boden och började undra vad den lilla damen skulle göra. Belle som vet hur man hanterar vuxna fick Lily till att dela med sig av utrymmet i Rosemarys gamla växthus. Där skulle de båda sköta sina egna affärer utan att lägga sig i vad den andre gör.
Belle som låtsas vara sjuk och är hemma från skolan får tillfälle att följa med Zac till Home Farm när han ska jobba. Hon får ligga i bilen så länge men så fort Zac försvunnit utom synhåll så springer hon till växthuset för att börja med hembränningen.

Nicola har något hon vill fira och bjuder på champagne på puben. Synd bara att ingen mer än Shadrack vill fira med henne. Jag tror hon känner sig rätt ensam...

Eli är ute på arbete för Kings sopåkeri när han ser Sean med en kvinna och två barn. Genast berättar han det för Debbie. Hon åker dit för att se själv och visst ser hon den lilla familjen. Så fort Sean är utom synhåll så börjar hämnden. De mosar Seans bil så det inte är något kvar av den. Han blir inte alls glad när han kommer hem och upptäcker vad som hänt, ännu mindre glad när han märker att det är Debbie som legat bakom allt. Det visar sig att det är hans syster och hennes barn som han synts med och att hans fru dött för två år sedan. Debbie får honom till att anmäla bilen som stulen så han kan få försäkringspengarna för den men han vill aldrig mer se henne.
Eli försöker att be om ursäkt med att han har känslor för henne... och det slutar med att de kysser varann... igen!


Kommentarer
Postat av: Erik

Hur kunde de mosa Seans bil så snabbt? Den såg ut som om den pressats ihop på en bilskrot. Bara med ett par släggor går det väl inte att få den sådan. Tyckte lite synd om Jo i dag. Hon är väl inte världens trevligaste person annars, kan vara en riktig bitch ibland, men här fick hon verkligen allt emot sig direkt när hon kom hem från Spanien. Man tycker att Andy kunde ha varit lite mer kärleksfull mot henne trots alla bekymmer. Kan man möjligen ana en spirande romans mellan Rodney och Lily? Om båda vill så ...

2010-06-16 @ 14:57:32
Postat av: Erik

Bara en liten eloge till dig Marie eller vad du heter som har den här bloggen. Hur hinner du egentligen med att både titta på programmet, skriva bloggen och ibland komma med egna kommentarer? Jobbar du halvtid eller skriver du från jobbet ibland? Den här nya konkurrentbloggen är ju avsomnad för att killen som sköter den inte hinner med. En annan gammal emmerdaleblogg har nyss vaknat till liv igen, men dit är det ingen som hittar. Det är nog inte många som har ork och intresse att skriva varje måndag till fredag i varje fall som du gör. Hoppas att du fortsätter, vi är många som gillar att träffas här och diskutera handlingen i den gångna dagens program.

2010-06-16 @ 16:07:08
Postat av: Linda

Herregud, man bara måste älska lilla Belle :D

2010-06-16 @ 16:24:44
Postat av: Katarina

Hej! Jag förstår inte heller hur de kunde mosa ihop Seans bil till oigenkännlighet så snabbt. De kanske tog en sväng förbi någon skrot och körde den i en press? Debbie har antagligen sådana bekantskaper eftersom hon har verkstad. Men de kunde ju ha väntat tills de fick höra hur det verkligen låg till med Seans eventuella äktenskap. Så bråttom behövde de ju inte ha haft.

Jag tycker att Andy kommer väldigt lindrigt undan när det gäller att ta hand om sitt barn. Han gör då inte för mycket i de sammanhangen utan förväntar sig att Jo ska dra hela lasset. Bedrövligt. Ungen är ju faktiskt inte hennes. Skulle hennes verksamhet vara mindre värd än hans? Han får nog vara glad att hon kan tjäna lite pengar eftersom han förmodligen åker i sinkabirum inom en snar framtid. Och Diane fortsätter att titta hundögt på familjen Sugden när de sitter på puben. Som om det skulle vara någonting att stå efter att vara tillsammans med de där. Jisses.

Hälsningar Katarina

2010-06-16 @ 16:32:36
Postat av: Adm

>>>Erik

Tack Erik! =)

Jag jobbar bara halvtid så nu hinner jag med att skriva men till sommaren om det blir bra väder så tänker jag korta ner och kanske ta en eller två dagars avsnitt i resumén.. hoppas att ni överlever det ;)

Kommenterar gör jag ibland från jobbet men aldrig några inlägg. Visst tar det sin tid men när ni är glada så är det värt det.



Jag tycker det är så härligt att ni har era små diskussioner, svarar på varandras frågor och skickar länkar att titta på. Ni tar hand om varann, ni rättar om någon säger något galet och ni tycker olika om saker och ting men ändå så har vi oftast en rätt mysig samvaro här. Det är det som gör att man orkar fortsätta.



Hälsningar

Marie



2010-06-16 @ 16:35:07
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Tack, då vet jag vad vi har att rätta oss efter i sommar, det går ju att kommentera på blogginlägg som inte är alldeles dagsfärska också, precis om vi brukar göra under helgerna.

Och visst är Belle härlig. Men borde hon som är så smart hålla på med hembränning? Fast det är väl dinglegenerna som gör sig påminda kanske?

2010-06-16 @ 16:38:13
Postat av: Cinnamon

>>Marie, jag gillar den här HTG-bloggen som du har, jag läser den varje dag även om jag inte alltid kommenterar. För min del är det helt ok om du inte skriver varje dag under sommaren, är det fint väder så vill man ju vara ute.



Jag fattar inte heller hur bilen blev så tvärmosad, men som du säger Katarina (snyggt namn, jag heter också det) så kanske de stack iväg till ett bildemoleringsställe och sen tillbaka.

2010-06-16 @ 18:44:31
URL: http://www.cinnamon.tk
Postat av: Mariann

Ja det är jätteroligt att titta in här och kolla sammanfattningen och sen kommentarerna och lägga några rader själv. Och såklart är det bara kul att vi tycker olika. Tänk om hela programmet bara gick som jag ville. Då hade jag ju inget att irritera mig på och då tröttnade jag nog snart.

Idag tyckte jag det va kul när Val sa nåt om att man blir brunare än Dickinson. Speaking of which, kontrar Diane och nickar mot Rodney som precis kommer in.

Jag har nämligen tittat en del på det där Dickinson's antikprogram. Tror det går på 8an eller 9an, och varje gång jag ser programledaren tänker jag på Rodney :) Jag nämner det varje gång till sambon men han ser ju inte HTG så han fattar ju noll. Idag fick jag äntligen bekräftelse från Val och Diane :)

2010-06-16 @ 19:57:27
Postat av: Fredrik

Hur mosade dom bilen så snabbt?



Det är ju TV och ingen dokumentär...



Ps. Det var inte samma bil som mosades

utan en helt annan. En Jaguar E-type

har inte ITV råd att krossa.

2010-06-16 @ 20:13:43
Postat av: Jesper

Ja en E-type börjar väl på en 200 000:- och uppåt...



>Cinnanmon "bildemoleringsställe" vilka syner jag fick Ha ha, då dom på skroten går runt och slår sönder hela dagarna samt demolerar!!

Jag förstår vad du menar men det är nog bildemontering och sen pressning!



(Som du kanske anar så jobbar jag i branschen sen 1984)

2010-06-16 @ 21:38:18
Postat av: Jesper

> Cinnamon !



Var inte meningen att stava namnet fel , ber om ursäkt!

2010-06-16 @ 21:43:03
Postat av: Marie

Angående bilen.... Debbie sa nåt om att det inte var klart än när hon kraschat rutan och gick från bilen, sen såg man dem i verkstadsbilen precis när de stannade på uppfarten igen samtidigt som Sean kom. Så det är väl däremellan de varit och pressat den? Reagerade inte alls på att det var konstigt, så blev så snopen över diskussionen här. Härligt att vi alla ser programmen ur olika synvinklar och underbart att denna blogg finns.



Kommer strax bli utan box i två veckor och alltså missa alla avsnitt, åh vad jag kommer att uppdatera mig här då. :-)



Tills nästa gång...

2010-06-16 @ 23:45:06
Postat av: SoP

>>Marianne- jag brukar också se på Dickinson o skrattade åt Val´s kommentar om " spraytan" ,och så då Rodney "antikhandlaren" kom in :-) Jag brukar se Dickinson i otaliga repriser på 4+.

2010-06-17 @ 01:52:05
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

Tack kära läsare, nu har jag lärt mig att jag måste titta på Dickinson´s antikshow (jag är en av de som inte fattade vem de syftade på)

2010-06-17 @ 08:48:34
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Mariann

här är Dickinson: http://www.youtube.com/watch?v=3rWZEopWqrs

2010-06-17 @ 09:21:22
Postat av: Tina

... och nu har Eli förstört det för Debbie igen. Det kan aldrig bli något bra av Debbie/Eli-förhållandet. Tycker att Eli handlade för ego-trippat.

2010-06-17 @ 10:12:41
Postat av: Malin

Jag kollar nästan alltid mina program på tv4anytime där det är gratis och så är programmen kvar i en vecka. Så slipper man fråga om någon kan spela in när man går i skola.



Vart helt paff när jag såg att de bytt ut Sarah, hon var ju jättegullig innan. Lika hemskt som förut när de bytte ut Victoria, fast jag har nog vant mig nu.

2010-06-17 @ 15:29:35
Postat av: Marie

Tack underbara Malin för upplysningen!!!!! Nu kan jag lämna in min skraltiga box för reparation utan problem. Tv4 anytime- himmelriket på jorden! :-D

2010-06-17 @ 16:01:01
Postat av: Jesper

Nä "himmelriket" finns här tycker jag , men då är det nya avsnitt av HTG , Coronation , Hollyoaks , Eastenders mfl!



Webtv från flera länder MYCKET TV är det....



http://webactu-webtv.com/articles.php?lng=en&pg=841

2010-06-17 @ 17:04:47
Postat av: Tina

Ja, Malin visst är det så att man tycker bättre om den gamla skådespelerskan.

2010-06-17 @ 17:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0