"Luftmanöver för klöver"


Det är nästa välgörenhetsprojekt för Viv, konstflyg!
Viv och Diane hade småtjafsat hela tiden när de skulle ordna med bålen till danstävlingen. Trots olika åsikter så slutade det med att båda damerna dansade med varann. Det var mycket känslor med på dansgolvet men det var kanske det som gjorde att de vann tävlingen. Efter prisutdelningen ville McNally ha en intervju och eftersom damerna hade svårt att hålla sams så blev det som det blev, Diane talade om att nästa välgörenhetsprojekt för Viv skulle bli konstflygning.
Paddy var lite rolig när han skulle göra sig lustig och kommentera domaren i tävlingen, Lionel Blair. Vad jag förstått så är han rätt känd i England och är dansare och skådespelare och har varit med i bl.a. "Snobbar som jobbar" och "Plankan" men Paddy blandade ihop det (medvetet eller omedvetet vet jag inte) med Tony Blair och började prata om frugan Cherie och om Gordon Brown...

Lily bjöd Edna på te med lite av örtblandningen så Edna blev glad och uppåt. Hon till och med gick med på att delta i danstävlingen... När Lily sen ville att systern ska följa med till Frankrike och hälsa på hos Peter så var den trevliga dagen över för Edna. Hon ville absolut inte tränga sig på hos Peter som antagligen inte förlåtit henne för alla lögner under uppväxten.

David sökte upp Nicola hemma men träffade Donald i stället. Han fick lova att aldrig mer ligga med hans fru och då skulle han få behålla jobbet.

Eli sabbade en husvisning och fick paret som var intresserade av huset att tro att han och Debbie skulle bo kvar med dem som köpte huset...

Paul blev mer och mer orolig över vad Val gjorde med Jonny. Han försökte få Jonny till att förstå att hans mamma inte ville att de ska flytta från byn men att de skulle göra det ändå. När Jonny sa att det inte var det som var problemet med Val så var han tillslut tvungen att berätta att han upptäckt hennes dåliga syn och att han följt med henne till optikern och att det visade sig att hon hade starr.  Tyvärr råkade flera bl.a. Eric också höra det, inte bara Paul, även Val som kom ut på gatan precis när han sa det. Hon blev rasande över att han berättat om det som hon ser som en ålderssvaghet.
Hon ska åka därifrån och råkar då backa på Samson som sprungit ut bakom bilen.
Tack och lov så klarar sig Samson med några skrubbsår och bruten handled. Sam blev orolig för att folk ska tro att han inte kan ta hand om sin son.

Olyckan gör ändå att Paul och Jonny bestämmer sig för att bli kvar i byn.

Andy vill inte delta i de andra fångarnas fritidsaktiviteter utan håller sig för sig själv. Antagligen kommer det att skapa problem i framtiden...

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Idag ville man bara sopa till Lisa Dingle i huvudet med en plättlagg. Av gjutjärn.. Det hade ju inte hjälpt om Val hade haft ögon i nacken. En så liten unge syns inte i backspegeln på en så hög bil. Jag vet för jag kör en Jeep och den är i samma storlek som en Range Rover.

Hälsningar Katarina

2010-07-26 @ 17:38:08
Postat av: Cinnamon

Håller med dig Katarina, jag tycker Lisa verkligen gick till överdrift och en sån liten unge syns inte när man har en sån stor bil.

Sen var det kul att Edna vart påverkad, hon vart ju nästan som när hon var Rose i Skenet bedrar :-)

Funderar på att åka och hälsa på Lily och bli bjuden på en kopp te, hahahahahahaa

2010-07-26 @ 17:53:52
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Sandiza Hotpants

Alltså Samson-olyckan.

Det var just en OLYCKA. Barn är fruktansvärt impulsiva. En gång när jag gick hem från stan, gick jag bakom en mamma och hennes ca 2åring som sprang i den där random zick-zack-stilen som är det vanligaste springsättet för så små.

Helt plötsligt fick ungen syn på ett tuffinggäng som hade en kopplad pitbull jämte sig. Ungen utropar överlyckligt "KISE!!!" och börjar sätta full fräs mot pitbullen.

Mamman grabbar tag i sin unge, och inget hinner hända (hunden var ju med största sannolikhet snäll, men vem vågar chansa?).



Varken Val eller Sams fel. Men OM man tvunget ska räkna ut vems fel det MEST var, är det Sams.

Lisa kan köra upp en bakåtvänd ananas i röven.

2010-07-26 @ 17:59:33
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Nu glömde jag ju helt att kommentera övriga händelser.



Väldigt roligt att Lily drogade sin syster, haha! Undrar vad som skulle hänt om lilla pryda Edna fick reda på det.



Och hur rolig på en skala är inte Eli! Avlider av hur finurligt adorable han är xD

Eli "you-know-what-i-mean" Dingle



Joe Gilgun är helt klart för skillad skådis för att vara med i Emmerdale, trots att jag är besatt av serien ^^

2010-07-26 @ 18:05:34
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Erik

Tycker också att Lisa överreagerade. Hon har varit en riktig surkärring på sista tiden.

Vad var det för lapp som Lily fick av tidningskillen och stoppade i handsken? Det uppfattade jag aldrig. Det kan väl inte ha varit pengar?

Uppehåll till nästa måndag nu, snyft!

2010-07-26 @ 18:30:09
Postat av: Jesper

Nä det är som vanligt hela veckan.......

2010-07-26 @ 18:36:09
Postat av: Erik

Säger du, ja, som har tillgång till de nya avsnitten direkt från England. Vi andra får tyvärr ta lite semester från HTG i några dagar.

2010-07-26 @ 19:32:42
Postat av: Lena

Jag kan inte påstå att jag är avundsjuk Jesper. Tycker det är väldigt rörigt att att hänga med i två olika sändningar samtidigt. Längtar faktiskt tills jag skall komma ikapp, blir nog roligare att följa de "nyare" då.



Idag tyckte jag att Erik var riktigt söt (trodde jag aldrig jag skulle skriva:-)) när han sprang runt som ett stort barn o smög när han trodde att de planerade hans sextioårsdag.

2010-07-26 @ 20:31:13
Postat av: Tomas

Ingen hem till gården idag pga av EM i fridrott??

2010-07-27 @ 11:23:39
Postat av: Tina

Va, Eli är jobbig. Han är något av det barnsligaste som finns.

2010-07-27 @ 11:29:09
Postat av: Sandiza Hotpants

Tina:

Dont you dare shit talk my imaginary boyfriend! ^^

2010-07-27 @ 13:50:57
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: T

Eli är störtskön... en riktig ta-dagen-som den-kommer-typ... :)

2010-07-27 @ 21:36:20
Postat av: sop

Jag som ändå gillat Lisa för det allra mesta, jag tycker hon har flippat ur helt på sistone,jag blir mest förbannad när hon öppnar munnen numera :-( I övrigt tyckte jag det var nåt av de mest menlösa avsnitt jag sett på länge-

2010-07-31 @ 23:56:56
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0