Istället för friidrott...

..och inget Hem till gården så då får vi diskutera gamla händelser och personer.
Jag har haft förfrågan i en web-vote om vem ni saknar i serien, nu får ni chansen att utveckla ert svar.

Det finns många jag saknar bl.a. Butch Dingle, han var så gullig med Emily när de träffades. Han var väl inte riktigt lika "korkad" som Sam.
Dessutom saknar jag Kim Tate, hon var en riktig bitch... och snygg.

Jag har insett att alla elakingar så som Charity, Rosemary, Sadie, Caine m.fl. behövs i byn men i små doser, det får ju inte bli förmycket intriger och katastrofer...
Seth och Mandy är andra roliga karaktärer som borde komma tillbaka...
Tyvärr kan ju inte alla komma tillbaka eftersom skådespelaren eller rollkaraktären avlidit.

Så vem saknar du?



Seth och Mandy
(bilder lånade från www.emmerdale.org)


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag saknar Tom King. Det hände lite mer när han var med och han höll sina pojkar i schack. Nu har alla 3 King-bröderna flippat ur, ja, kanske inte Jimmy, han är ju mest som han är...

Saknar även Zoe, Charity och Seth. Saknar definitivt inte Cain. Eli har ju dock tagit över hans äckliga sätt.

2010-07-27 @ 16:28:13
URL: http://myphotography-hanna.blogspot.com/
Postat av: Mariann

Nu har jag tittat ikapp mig.

Oj, vad jag skrattade när de hade kopierat scenen från Full Monty (Allt eller inget) när de stod i kön för att köpa biljetter och det spelades Hot Stuff i bakgrunden och de gjorde stripp-killarnas rörelser. Underbart! Gött att manusförfattarna/regissörerna har humor också :)

Någon frågade vad Ashley och Zoe hade för relation. De va väldigt goda vänner och Ashley var ett stöd för Zoe när hon blev mentalt instabil.

Och som ni redan vet saknar jag Mandy. Tack för bilden! Hon var så härligt rak och hade alltid roliga frisyrer och kläder. Det kändes också ovanligt och fräscht då att få se att även storvuxna tjejer klär sig sexigt och har ett kärleksliv. Nu är det liiite vanligare.

Annars saknar jag faktiskt Chris Tate. Det va en skurk med stil. Och Kim Tate förstås. På den tiden va skurkarna lite mer nyanserade och inte penninggalna precis hela tiden - som Nicola. Den tål jag inte se! :)

Sen måste jag hålla med om att Eli droppar underbara repliker hela tiden! Även Paddy gör det men de översätter ju inte alltid.

2010-07-27 @ 18:00:06
Postat av: Marcus

Jag saknar också mysfarbrorn Seth och skulle gärna vilja ha tillbaks Kim, Scott och Cain i serien. Några som jag INTE skulle sakna om de skrevs ut är Jamie, Andy och Eli. Jag tror annars att Andy förmodligen är ute ur fängelset snart eftersom han fortfarande har en ganska stor roll i serien.

2010-07-27 @ 18:07:57
Postat av: Cinnamon

Jag saknar Charity och Rosemary :-)

2010-07-27 @ 20:18:20
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Marie nr2 (?) :-)

Saknar också Mandy, det var alltid roligt, mysigt och galet kring henne. Cris var också bra som intrigmakare och Zoe saknarr jag, nog mest för att Ashley var bättre som karaktär då. Min gosgubbe Len är också starkt saknad. Jag och Pearl ;-)

2010-07-27 @ 21:11:42
Postat av: marina

Saknar Cain mest för han var ganska påhittig och hade charm :)sen saknar jag såklart Tom King för han höll igång så bra och hade så makt :)Gamla Seth var en urgullig liten gubbe,snäll och klurig :)Charity saknas för hon hade temprament och var en smart tjej :)

2010-07-27 @ 22:56:17
Postat av: Marcus

Hade glömt Mandy..Henne saknar jag så klart. Och Lady Tara.. Och Biff.. Man kommer nog att sakna de flesta som lämnar serien.

2010-07-28 @ 07:14:40
Postat av: Lena

Tack Mariann



Alltså inte släkt o inget gammalt förhållande.

Man vet ju inte här:-)

Trevligt med "bara" ren vänskap o omtanke.



Nu förstår jag varför det bara var jag som reagerade när Del försvann. Ännu har hon inte kommit in i mina gamla avsnitt så hon kan inte ha varit med så länge



Önskar att Charity kommer tillbaka, hon har det där lilla extra



Hon , Chas o Bettie (naturligtvis kan inte nog påpekas) är mina favoriter.



Är just nu lite trött på fam Dingle, (även Zak

fast han är lite av favorit också)



Lisa börjar förändras från en mysig omtänksam kvinna till en tråkig argsint en, undrar varför?

2010-07-28 @ 11:07:18
Postat av: Tina

Charity, Kim, Kathy, Seth och Biff saknar jag.

2010-07-28 @ 11:53:58
Postat av: Emma

Jag skulle vilja se Zoe, Charity och Cain tillbaka i serien! :)

2010-07-28 @ 12:56:04
Postat av: Tina

Glömde Zoe.

2010-07-28 @ 14:08:09
Postat av: Erik

Somliga kan inte komma tillbaka för att de dött i serien eller på riktigt, somliga har varit med så länge att de tröttnat och vill göra något annat. Sedan måste de ju skrivas in i serien på ett naturligt sätt också, det är inte alltid så lätt. Ibland kan någon gammal favorit dyka upp på ett bröllop eller en begravning, då behövs det ingen inskrivning.

Själv saknar jag nog Zoe och Charity mest, det är tomt utan dem. Hellre Cain än Eli för min del. Ibland blir det för mycket Dinglar, även om de kan vara roliga ibland. Mandy var som många påpekat en färgstark figur som jag med många saknar. I England är det visst många som saknar Kim Tate, men det skulle nog vara mycket svårt att få in henne igen.

2010-07-28 @ 14:42:44
Postat av: Erik

På tal om rollfigurer som man skulle vilja ha som gäst i HTG: Pierce Brosnan lär visst vara mycket förtjust i serien och skulle inte ha emot ett inhopp, sägs det. Frågan är dock om det någonsin blir av. Han är nog för dyr.

2010-07-28 @ 16:04:31
Postat av: Adm

>>>Erik

Det skulle väl i så fall vara som rollen i Remington Steele, inte som Bond...eller? =)

2010-07-28 @ 16:10:57
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Antagligen, James Bond skulle nog ha lite svårt att smälta in i byn. Men kanske skulle han kunna dyka upp som en snygg charmör bara, han skulle säkert göra succé. Och han vill tydligen, men de har kanske inte råd med honom. Men man vet aldrig, en vacker dag kanske ... Då skulle tanterna i byn få någon att svärma för...

2010-07-28 @ 16:24:31
Postat av: T

Jag saknar hela familjen Glover + Biff som var gift med Linda. Och även Tina Dingle... någon som kommer ihåg henne?

2010-07-28 @ 19:11:05
Postat av: T

Jag saknar hela familjen Glover + Biff som var gift med Linda. Och även Tina Dingle... någon som kommer ihåg henne?

2010-07-28 @ 19:11:21
Postat av: Adm

>>>T

Jag såg inte serien när fam Glover och Tina var med. Enda Glover jag kommer ihåg var han som gifte sig med Kelly och han var urtråkig.

Biff kommer jag däremot ihåg, han hade en affär med Lady Tara =)

2010-07-29 @ 08:27:02
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jag vill tacka dig och alla andra för uppdateringen av HTG. Vi flyttade för 4 veckor sen och har varit utan tv-kanaler och internet sedan dess. Tack vare din blogg så har jag kunnat läsa ikapp det jag missat eftersom tv4 play inte har kvar avsnitten så länge på deras hemsida. (bara så att ni vet så fungerar inte boxer överallt:P) Nu får jag vänta på att kunna se på tv tills den 17:e aug, men jag har iallafall internet. Tack än en gång... bloggen är guld värd!!

2010-07-30 @ 19:05:36
Postat av: Suss

Håller med "T" saknar fam Glover och Tina, Biff o Kathy, gillar faktiskt Kelly med hennes komentarer, synd att Mandy försvann, Lisa hon skäller hela tiden (tråkig), Eli är så jobbig inte rolig ens, seth såklart saknas o Zoe det är många som man vill ska komma tillbaka Jag älskar denna serie. Tack för bloggen du är bäst!!!!

2010-07-30 @ 22:32:12
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Tina

Var ute på wikipedia och kollade lite. Vet ni om att hon som spelar Carrie har varit nakenmodell.

2010-07-31 @ 19:54:06
Postat av: Pandora

Kelly (fast hon inte har varit borta så länge) Biff (mums!!) och Charity skulle jag vilja få tillbaka i serien. Mandy med för den delen=) Någon som absolut inte får lämna serien är Val och Viv. Skönare människor får man leta efter. Däremot så kan de gärna sparka Terrys farsgubbe Duke ur serien. Sämre skådis än han får man också leta efter:P

2010-08-01 @ 21:55:07
Postat av: Sandiza Hotpants

Charity och Cain saknar jag som fasen!!!

Men Charity var ju inte elak, hon var bara ett väldigt gott öga till att hämnas skiten ur folk som muckat med henne :D Precis som det ska va hehe...



Om jag skulle vart tvungen att välja mellan att ha Cain eller Eli i serien, skulle det vart ett svårt val faktiskt. Trots att jag fullkomligt älllskar att se Eli springa runt och tönta sig, så är Cain upphovsman till betydligt ballare händelser.



Sen kunde Syd gärna fått komma tillbaka, inte för att jag SAKNAR honom, men han kunde bli ihop med Chas så Carl kunde bli svartsjuk, dom tre har ju lite history...



Och haha, man vet inte hur mycket man egentligen kommer att sakna bitcharna förrän dom är ute ut serien igen, som Sadie och RoseMary tex, dom fick en verkligen att känna en jävla massa känslor när dom jävlades med ens favvosar. Man önskade och önskade att dom skulle bli avslöjade och ivägskickade från byn, och sen när dom väl blev det man ba "YESSSSS... Jahopp... det var det... what to do nu då? ;/"

2010-08-02 @ 15:40:00
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Ja, KELLY vill jag också ha tillbaka!

2010-08-02 @ 15:40:44
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: bj

Fin blogg! Hoppas du haft en bra dag :) ?

Kolla gärna in min blogg.

http://www.nattstad.se/Johannamarina

2010-08-02 @ 16:23:40
URL: http://nattstad.se/Johannamarina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0