Dr Eli, droghandlare

Lily behöver mer av sina "örter" för att lederna inte ska ta stryk när hon dansar med Edna. Hon vänder sig till Eli som förser henne med droger och utnyttjar hennes svaghet med att använda växthuset till sina egna odlingar.

Marlon är sjuk så Val ska laga maten på puben, hon tänker passa på att laga Jonnys sunda recept men eftersom hon ser dåligt har hon skrivit av receptet fel och all mat blir oätlig. När hon konfronterar Jonny angående hans osmakliga recept upptäcker han att hon skrivit av fel och säger att hon har dålig syn. Val vägrar att inse att så är fallet men efter ett tag så upptäcker hon att hon inte ser texten på tidningen som ligger på bordet och hon måste kisa för att se något...

Rodney är trots allt lite orolig för Nicola som sliter ut sig på sjukhuset för Donalds skull så han åker helt enkelt dit och träffar sin svärson (svärgubbe vore mer passande). De blir goda vänner och Nicola blir orolig. Donald får åka hem och Nicola får passa upp på honom hemma i stället... i nöd och lust!

Carrie har planer att byta jobb och flytta till Kanada men när Scarlett hör det blir hon väldigt upprörd. Hon söker upp Daz och de sätter sig i en bil utanför verkstaden för att prata... hela natten... och de somnar där i bilen.
Sugdens och Jimmy och Carrie blir oroliga för vart ungdomarna kan ha tagit vägen.
Det slutar med att Scarlett och Daz finner varann och Scarlett talar om det för sin mamma som ger med sig angående flytten, de blir kvar i byn.

Hoppas hoppas att det kan få vara lite lycklig ungdomskärlek ett tag utan massa strul eller elände eller graviditeter...

Kommentarer
Postat av: Emmerdale lover

Verkar lite segt men jag hoppas att det händer lite mera saker framöver.

Eli e rolig med hans örter haha.

2010-07-22 @ 16:37:10
Postat av: Tina

Eli är bara jobbig. Jag är så trött på honom.

2010-07-22 @ 17:34:22
Postat av: Erik

Det var roligt när Donald sa "Ska jag kalla dig Rodney eller pappa?" Vilken svärfar, va? Gubben verkar mer än Nicola anar om hurdan hon är. Bra att gamlingarna kom varandra nära. Och att man skulle få se Edna dansa cha-cha trodde man inte. Skönt att Scarlett och Daz äntligen blivit ihop och att även Diane och Jack börjat prata igen. Men Val får nog skaffa glasögon snart.

2010-07-22 @ 17:58:55
Postat av: Elisabeth

Undrar om Nicola fattar att Donald driver med och utnyttjar henne? Att han minns mer än han låtsas? Hon är ju inte dum.

2010-07-22 @ 18:32:54
Postat av: Emmerdale lover

haha när donald sa Nicola!! can u wash my back pls. haha hennes min gud vad jag skrattade!!Donald gubben e bara bäst!

2010-07-22 @ 18:58:54
Postat av: sop

Jag tror inte att va hon nu heter,Ednas syrra, bara har reumatism,varför röker hon brass om det inte är cancer hon har? Direkt när hon dök upp så tänkte jag att hon kommer nog hem o dör- och på nåt sätt tycker jag ändå hon har sig själv att skylla om Eli utnyttjar henne? Vore väl bättre att hon anmäler honom, tar sitt eget straff o påbörjar en riktig cancerbehandling?

2010-07-22 @ 21:26:36
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Lily kanske har obotlig cancer så läkarna kan inte göra mer.... Jäkla Eli som terrar henne hela tiden, hoppas att Lily sätter dit honom, eller ge mig en rejäl påk så åker jag dit och slår in skallen på honom, hahaa, känner mig lite mordisk just nu ;-)

2010-07-23 @ 01:10:58
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Brita

Ja, när ska Nicola fatta galoppen? Hon har ju krisch så det räcker att dumpa gamlingen. Om nu unge älskaren tillåter, han är ju lika girig som hon.

2010-07-23 @ 09:31:28
Postat av: Brita

Och visst får Eli ut för sina synder, HTG funkar ju så att de stygga straffas efter ett tag. Han hamnar säkert i fängelse där han kan spela kort med Andy. OBS, en gissning, ej tjuvtitt i förväg.

2010-07-23 @ 09:35:09
Postat av: Lena

Cinnamon



Inte för jag brukar förespråkar våld men där är jag beredd att hjälpa till:-)



Han är helt enkelt för vidrig och om det är så illa med Lily (vilket jag skrivit förut att jag tror) så får hon gärna stoppa i sig vad hon vill för mig för att lindra smärtan utan att någon för den skull har rätt att jävlas med henne.



En liten fråga bara om det gamla



Vad har Zoe och Ashley för relation egentligen?

Hur långt tillbaka och vad?

2010-07-23 @ 12:03:03
Postat av: Lena

Cinnamon



Inte för att jag brukar förespråka våld men där hjälper jag gärna till:-)



Han är helt enkelt för vidrig. Ifall det nu skulle vara så illa med Lily (vilket jag ju skrivit tidigare att jag tror) så får hon gärna för min del stoppa i sig vad hon vill för att lindra smärtan utan att någon för den skull har rätt att jävlas med henne.



En liten fråga angående det gamla.



Vad har Zoe o Ashley för relation?

o hur långt tillbaka?



2010-07-23 @ 12:07:39
Postat av: Sandiza Hotpants

Åh nutte-Eli <3

2010-07-23 @ 20:43:16
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0