"VIV ÄR OSKYLDIG"

Så stod det på Bobs banderoll han skrivit uppe på byggställningen.
Jas ringde efter Val och Terry som kom för att försöka få ner Bob. Sedan kom även polisen och Jamie.
Bob ville endast träffa redaktören men han fanns inte där. Han åkte högre och högre upp med bygghissen till slut var han högst upp. Då fick han svindel och vågade inte röra sig.
Vännerna lyckades till slst få över honom in i huset och polisen kunde haffa honom.
Shane som stått för gripandandet förhörde honom på stationen men Bob fick gå efter att ha fått en varning.

Lexi hade snott gardiner och kuddöverdrag från Pearls samling så hon "vann" dagens tävling. Det gjorde att Pearl stannade kvar på lunchen för att sy. Gennie kom och hjälpte henne.
Det är mycket nu med dessa sömmerskor och deras förmanstävling. Lisa får hjälp från resten av famijen. Lexi hotar Gennie för att få hjälp. Hon övertalar Gennie att det hon syr ska läggas i Lexis hög.
Eric är nöjd och går och myser för nu syr personalen på rasterna och efter arbetstid för att vinna.

Zak vill hjälpa Lisa och när han hör av Sam att det finns gardiner och kuddöverdrag i Robblesfield Manor samlar han familjen och åker dit. Chas ska charma vakten och de andra ska sno tygsakerna. Vakten visar sig vara en något korkad tjej och de lyckas sno det de ska.

Scarlett har dåligt samvete för att hon fått Zak sparkad och att de förlorat sitt kontrakt med Kings. Hon vet att de behöver pengarna så väl.

Debbie ber Zak om ursäkt och får honom att börja jobba hos henne igen. Han ska få hälften av lönen i pengar och andra halvan är avbetalning på lånet. Dricksen får han behålla själv. "Men det gör han ju redan" säger Shadrach och får världens argaste blick från Zak och undrande blick från Debbie.

Katie har problem med att kunderna flyttar sina hästar och hon får inte in tillräckligt många nya.
Matthew vill inte stå rådlös så han börjar prata med Anna och frågar om hon är intresserad av att ta över.
Katie hör det och blir rosenrasande.

Bob får rådet om att hyra ut lägenheten över butiken så kan han bo hos Jamie. För att få ihop pengar till den dyra rättegången så går Bob med på det. Det gäller bara att hitta en hyresgäst.
Det visar sig att Brenda vill bo i byn så hon kommer närmare Gennie.
En strålande lösning tycker jag...


Trevlig helg allihop, kom ihåg att släcka ljusen ordentligt efter er!

Kommentarer
Postat av: viktoria

Kanske Brenda flyttar in hos bob?

Undrar hur det ska gå med katie.

Jag undrar ochså om nån kommer att märka att gardinerna är stulna från det huset...Jag gillar inte Lexi alls.Usch!

2010-12-17 @ 15:50:22
Postat av: Erik

Lexi har verkligen alla emot sig. Ingen av arbetskamraterna verkar gilla henne. Hur ska det gå om hon trots allt får jobbet. Lisa ligger ju bättre till eftersom hon har flest gardiner, om nu inte Eric anar ugglor i mossen och känner igen dem från tidigare eller så. Ska han verkligen låta sig charmas av den falska Lexi med sin djupa urringning? Kan hon verkligen sy över huvud taget?

En relation mellan Bob och Brenda kryper allt närmare - om det nu inte blir Terry i stället, han skulle verkligen behöva en kvinna igen.

På tal om kvinnor: Var är Louise? Och Diane? Det har väl aldrig sagts rent ut.

2010-12-17 @ 16:16:18
Postat av: Cinnamon

När ska de fatta att Lexie snor av de andra, om jag skulle sy så skulle jag ju hålla koll på hur mycket jag sytt färdigt... Mesiga Gennie då, tala om vad Lexie sysslar med, istället för att fjanta på och sy åt henne, herre gud.



Erik: Louise har åkt till Australien och Diane skulle väl iväg någonstans också om jag inte minns alldeles galet

2010-12-17 @ 17:08:39
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: ylva

Varför är Gennie rädd för Lexie, det fattar inte jag? Tycker att "sydamerna" skulle ifrågasatt Lexie på allvar, det var så genomskinligt att hon snodde från de andra, någon borde sett det!



Det där med att stjäla gardinerna och försöka lura vakten blev rena buskisen! Typ Stefan och Krister.



Nä, det är lite trist just nu, både Viv och Diane behövs för att få fart på det, med sina rappa käftar!

2010-12-17 @ 18:24:02
Postat av: Ann-Marie

Ja det e verkligen inget kul det här men jag får väl säga till dom i Emmerdale att skärp er när jag ska dit i okt 2011.

2010-12-17 @ 19:18:23
Postat av: ylva

Ja, det får du göra Ann-Marie, fast tills dess har det kanske blivit spännande igen :-)

2010-12-17 @ 19:38:17
Postat av: Lena

Nja idag tyckte jag det var Åsa-Nisse över det hela Häromdan med Doug associerade jag mer till Stefan och Krister



Inget fnissande här idag inte, bara uttråkad



(men över juluppehållet kommer jag nog att sakna det lite ändå:-))



2010-12-17 @ 21:08:22
Postat av: Brita

Doug som Casanova? Fattar inte det. Tacka vet jag en karl som ser ut som och klär sig så snyggt som Pollard men har Ashleys ryggrad och personlighet

2010-12-17 @ 21:39:57
Postat av: Bittan

snark Zzzzzzz..... =)

2010-12-18 @ 01:38:21
Postat av: Erik

Nu är det snö till och med i Emmerdale såg jag på webbkameran nyss. Inte ofta det händer. Inte mycket, men dock ...

2010-12-18 @ 12:39:50
Postat av: ylva

Jag undrar om någon skulle vilja vara snäll och berätta för mig lite om VAR det spelas in och hur det går till! Husen man ser i serien och i webcam, är det "riktiga" hus och bara utomhusscenerna spelas in där? Jag vet inte ett smack om hur det går till, vad som är kulisser och vad som är på riktigt. Läste på en länk min dotter skickade till mig att dom måste flytta inspelningsplatserna hela tiden, för att folk hittar dit och är i vägen :-)Så snälla, upplys en oinsatt stackare som vill veta allt :-)

2010-12-19 @ 11:31:54
Postat av: Erik

Hej Ylva! Husen i serien och i webbkameran finns på riktigt och är inga kulisser, det är där utomhusscenerna spelas in. Vissa inomhusscener spelas även in där, men det mesta är annars inspelat i studio. Jag tror att de har fått byta pub som ska föreställa Woolpack, men jag är ingen expert på det här, någon annan som vet mer kanske kan fylla i mera?

2010-12-19 @ 13:20:01
Postat av: ylva

Tack Erik!

2010-12-19 @ 13:50:11
Postat av: Sanni

Tja!! fin blogg :) Gå gjärna in på min blogg och kolla in videon näär jag dansar med min vän :) Till MJ och kommentera gjärna vaddu tycker om den....

2010-12-19 @ 15:06:06
URL: http://sanisliv.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vill du hjälpa mig att bli veckans finalist? Gå in här: http://liborius.blogg.se/2010/december/finalisterna-2.html och rösta på nummer 3 :) Tack så mycket! :)

2010-12-19 @ 15:25:50
URL: http://sunkish.blogg.se/
Postat av: Siolia

Haha, vilken skön blogg du har!!

2010-12-19 @ 15:40:27
URL: http://siolia.se
Postat av: Josäfin :>

Najs blogg =D

2010-12-19 @ 16:36:03
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: Angelica - Så mycket bättre!

kolla in min nya design! :)

2010-12-19 @ 18:48:39
URL: http://angelicaeriksson.se
Postat av: bbs

love ur blogg

2010-12-19 @ 18:57:20
URL: http://babyshakur.blogg.se/
Postat av: linda

Har du hört talas om www.upplevelse.com? =)



Jag tänkte bara tipsa om att jag har en tävling just nu i min blogg där man kan vinna en spökvandring!



Om du inte är intresserad ber om jag om ursäkt för denna kommentar och önskar dig en fortsatt trevlig helg :)



Kram!

2010-12-19 @ 18:59:07
URL: http://lindshe.blogg.se/
Postat av: Brita

Tsetse-flugan förekommer ofta i korsord och orsakar den obotliga sömnsjukan. Lider man av den, bör man söka läkarvård i alla fall.

2010-12-19 @ 20:56:53
Postat av: Mariann

>>Ylva: du hittar allt om var de spelar in här: http://en.wikipedia.org/wiki/Emmerdale#Filming_locations

Jag orkar inte koncentrera mig på vad det står (det är måndag morgon och jag är ofantligt trött :) men när jag skummar igenom verkar det som det mesta spelas in i Harewood, Leeds

2010-12-20 @ 08:25:52
Postat av: Adm

Ja jösses, varifrån kommer alla dessa bloggare som gör reklam för sin blogg här?



Nåja, det kanske är bra att vi får ett uppehåll i all dennna buskis som pågår just nu. Jag tycker det är ok om det inte händer så mycket mer än en kålodlartävling eller tjuvfiske, för det är HTG men gardinstölden (som den utspelades) och Doug som casanova är inte riktigt det jag förknippar med vår kära serie.

2010-12-20 @ 08:29:11
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: ylva

Tack Mariann, vilken guldgruva! Nu har jag att göra ett tag! :-)

2010-12-20 @ 08:58:03
Postat av: Calle9000

Någon sa något om juluppehåll.. när??? Det låter verkligen inte bra. För övrigt är Matthew lite underlig emot Katie... enda stunden jättego och nästa så...?

2010-12-20 @ 11:55:27
Postat av: Erik

Sista gången före jul på torsdag den 23. Börjar igen 10 januari 11.50. Obs tiden!

2010-12-20 @ 12:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0