Klåda

Laurel var sur över Dougs beteende och ändå visste hon inte vad som skulle ske härnäst...

Doug besökte butiken för att be Brenda om ursäkt och efter litet samtal så blev de vänner igen. Brenda går in på caféet för att hämta kaffe till dem båda och när hon kommer tillbaka ser hon Doug stå bakom en hylla och göra något oanständigt...tror hon... Fast han egentligen bara kliat sig i skrevet. Hon blir helt chockad och lyssnar inte på vad han har för förklaring, han skyller på tvättmedlet.
Brenda anmäler Doug för polisen för att han betett sig illa i butiken och Ross kommer för att kolla övervakningskameran. Det leder till att polisen haffar Doug och han får följa med på förhör. Ryktet går mycket snabbt i byn eftersom både Lily och Pearl såg när polisen kom.
Laurel och Ashley får hämta Doug på stationen eftersom det visar sig att han har flatlöss och behöver besöka apoteket.
Väl hemma lugnar Laurel ner sig och börjar koka Dougs kläder och lakan.
Roligast var nog Bettys försök att få reda på vad som hänt, varför hade Doug blivit tagen av polisen? Hur hon än försökte så fick hon inte veta det förrän långt senare...

Rodney är orolig över Nicola som han känner beter sig konstigt. Han försöker att prata med David på caféet men David blir nervös och vill inte alls prata med honom. Han låtsas få ett samtal så han kan gå därifrån.

McNally snokar runt i butiken och i caféet för att hålla lite koll på Bob och Brenda eller om någon annan kanske råkar säga något. Tillslut får Bob nog och kasta ut honom. Det leder till att McNally skriver en stor artikel om att Viv erkänt sig skyldig men var är pengarna.
Nicola ser artikeln och rusar till Donald för att fråga om inte han vill ha sina pengar tillbaka. Han orkar inte bråka om det så han bryr sig inte men vill hon försöka så kan hon ta det hon får.
Nicola lyckas få med sig flera av byborna för att stämma Bob i en civil-rättegång. Endast Edna är helt emot det.
Alla andra vill ha sina småslantar tillbaka.

Bob blir inte alls glad när han hör vad de ska göra, han har ju inte ens några pengar...

Zac som får jobba som taxichaufför åt Debbie har i uppdrag att skjutsa Donald till golfklubben på ett möte men när de börjar prata med varann så följer Donald med Zac på tjuvfiske i stället. De har det väldigt trevligt och pratar förtroligt med varann tills Zac får napp. De hinner precis få upp fisken när de upptäcker att en skogsvaktare lurar bakom några träd. Eftersom de är upptäckta får de bråttom därifrån.
Debbie har försökt att få tag på Zac men han svarar inte på hennes anrop
De går till puben för att ta sig en öl och där hittar Debbie honom. Hon är rasande eftersom hon missat flera körningar och behöver pengarna det ger. Donald lägger ut för tiden han utnyttjat med Zacs sällskap och sedan ger han Zac dricks men det sliter Debbie ur hans händer.
Zac blir då så förbannad att han säger upp sig men Debbie säger att han måste ju betala av sitt lån ändå...



Kommentarer
Postat av: Erik

Folk var lite väl nyfikna och skvallriga i dag. Den enda som inte ville snoka var väl Edna och i viss mån Alan. Och att de dessutom skulle kräva tillbaka sina småsummor av den stackars utfattige Bob på grund av något som stått i en tidning var lite överdrivet. Som om han inte hade nog med problem ändå.

Synd om Doug, han behövde verkligen lite medlidande och fick det också till slut av Laurel.

Visste inte att de hade övervakningskamera i butiken, det har aldrig nämnts tidigare.

Sedan tycker jag som det nämndes i går att översättarna borde kolla vad folk och bokfigurer kallats tidigare, om de nu inte kan ha samma översättare hela tiden som de haft länge nu. Men de har visst dåligt betalt och ont om tid och då blir det väl så här.

2010-12-15 @ 16:05:25
Postat av: Mariann

men guuud idag va det så dåligt att jag tamefan till och med ser fram emot juluppehållet så jag slipper se eländet!

2010-12-15 @ 16:14:41
Postat av: Jackson

Ja, idag var det inte ett dugg trovärdigt - mest bara löjligt.

2010-12-15 @ 16:17:42
Postat av: Erik

Jag undrar om tittarna hemma i England också var lika uttråkade och missnöjda som många av oss trogna tittare är nu, när avsnitten sändes i England och att det var därför som de bytte producent. För det blev ju bevisligen bättre när vi kommer över till 2009, vilket vi kanske gör någon gång i mars nästa år. Vi får hålla tummarna och hoppas på några små glimtar och snabbspola så länge.

2010-12-15 @ 16:56:55
Postat av: viktoria

ja segt e det ju nu i serien.jag tror inte nicola kommer att fortsätta stämma bob.Och jag tror att debbie kommer att sparka Zak.

2010-12-15 @ 17:12:59
Postat av: Lena

Och jag som tyckte det var så dråpligt idag (Dougs prekära situation). Satt och fnissade åt allas förfärande och roliga miner.

Jaja jag blir väl aldrig riktigt vuxen.....



Resten är bedrövligt. Lexi går inte ens genom rutan, hon är så tråkig.

2010-12-15 @ 18:33:10
Postat av: Tessan

Jag småfnissade också åt Doug. Roligast var när Laurel utbrast "Har han flatlöss?" på polisstationen... :)

2010-12-15 @ 18:42:30
Postat av: Tina V

Vad löjligt av Nickola att säga att dom har tomt i plånboken.

Blir dom rikare om dom får tillbaka sina småpengar?

Hoppas att Nickolas roll försvinner, hon får aldrig sitt straff trots att hon lurar alla.

2010-12-15 @ 19:20:05
Postat av: 0rcid

Hittat hit tack vare ett tips och va glad jag blir att se denna blogg! Älskar HTG numera men itne när jag var barn ;)



jag skrattade också gott när Laurel utbrast sådär på polisstationen men man fatta ju redan innan att det var nått han fått, hon Brenda är bara så jobbig.



Att nicola kan driva fram en samhälls-stämning hon som är så in i h-vete oärlig...hon skulle ha en fet smäll.



annars är det liiite tradigt just nu..Gray är bara patetisk.



håller med att Lexi är astråkig... och man ser ju att Carl känner sig fast. man måste va blind för att inte se det.

2010-12-15 @ 19:57:25
Postat av: Brita

Videbandspelaren paj. Gläder mig därför höra hur segt, trist och tråkigt de senaste avsnitten varit. Dougs dilemma verkar Åsa-Nisse på byxnivå.

2010-12-15 @ 22:44:25
Postat av: Brita

"sega, trista och tråkiga" förstås...

2010-12-15 @ 22:45:25
Postat av: Mariann

Välkommen hit, Orcid!



Ja det enda normala va väl just Laurel's reaktion, även när hon till slut skrattade åt hela eländet.

Jag tyckte att Gennie va en överdriven fåntratt, men nu blir ju Brenda mer och mer korkad också.

2010-12-16 @ 06:50:41
Postat av: Bittan

Antagligen har de kameror i butiken därför att det också är ett postkontor..

Jag håller med om att kvaliten i stort sett är riktigt dålig just nu.

2010-12-16 @ 09:16:56
Postat av: Tina

Två saker retade jag mig på igår. Först McNally som snokar runt affären, finns det inte bättre nyheter än det som händer där? Och för det andra, Zak och Donald, så superoverkligt att affärsmannen skulle sätta sig och tjuvfiska i stället för att bege sig till( vart han nu skulle). Jag vet inte hur engelsmännen ser på tjuvfiske och tjuvjakt, men jag anser att det är stöld och inte något som ska glorifieras. Ha, nu låter jag som en moraltant á la Edna.



Däremot historien om Doug var rolig och jag skattade också åt Laurels komentar på polisstaionen. :=O

2010-12-16 @ 09:22:02
Postat av: Conny

Ja, Erik. Det var samma kritik i England när de här avsnitten sändes där.

Finns otroligt mycket man stör sig på för tillfället. Eftersom jag själv är journalist stör jag mig på McNally, en lokalreporter kommer absolut ingen vart om man beter sig på det där sättet. Det är så stereotypt och dåligt!

Dougs klåda, marknaden som spårade ur - allt blir, som någon sa, humor på Åsa-Nisse nivå. MEN! Det finns alltid ljuspunkter. Marlon och Paddy som fulla exempelvis. Och det blir ju bättre...ganska snart!

2010-12-16 @ 11:38:52
Postat av: Lena

Du bara lovar o lovar Conny:-)



Jovisst kan jag hålla med om att det var humor på Åsa-Nisse nivå men jag skrattade gott.

Det som gjorde det hela roligt var att det var just en av de äldre lite striktare herrarna det gällde, skulle Eli råka ut för det skulle jag nog kunna hålla mig för skratt.



och så har ju mina krav sänkts ganska rejält för att orka med eländet



medans jag väntar på dessa bättre tider som utlovats:-)

2010-12-16 @ 11:54:03
Postat av: Johanna

åh vilken underbar blogg, perfekt ifall man mot all förmodan råkar missa ett avsnitt, jag är visserligen bara 20 år gammal, men har ändå sett serien troget i 12 år iaf, tack vare en galen hem till gården-mamma, och nu är jag juh lika fast jag ;)

2010-12-16 @ 15:58:33
URL: http://jstigsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0