Tårtbakning, välgörenhet och fängelsebesök

Idag var det lite mindre hysteriskt och ganska trivsamt ändå.

Betty var som vanligt rätt rolig när hon åt smörgåssnittarna som Louise betalat för på cafét när de hade planeringsmöte för bymarknaden. Sen bjöd hon runt fatet men tog tillbaka det innan någon hunnit ta något och därefter avslutade hon mötet och tog med sig resterande snittar. Kvar satt en häpen Louise, Pearl och Edna.

Damerna ska delta i tårtbakartävling och skyndar sig genast hem för att baka. Ednas ugn är trasig och hon vill låna Pearls. Det vill sig inte bättre än att Pearl råkar tappa den ogräddade kakan i golvet och hunden kommer och börjar smaka på smeten. Hon försöker att sopa upp allt igen. Edna hämtar sin kaka senare och tycker att den verkar lite hård. Hmmm...jag har aldrig hört talas om en tårtbotten som ska vara i ugnen i 4 timmar och 45 min, för inte såg det ut som en marängbotten.

Jo besökte Andy i fängelset och fick skjuts dit av Ross eftersom hon missat bussen. Precis när besökstiden nästan var slut hinner hon berätta att hon inte vill gifta sig i fängelsemiljö utan vänta tills Andy kommer ut.
Senare så blir det bråk för Charlie som muckar med Andy påstår att Jo är otrogen med en polis. Andy blir förbannad och klappar till killen men får själv stryk och hamnar på sjukan. Jo besöker honom där och ändrar sig och säger att de kan visst gifta sig i fängelset.

Eric får David att ändra sin redogörelse angående rånet och att han troligen bara missuppfattat allt. Det gör att Sam blir frisläppt. Shadrach och Zak  hämtar hem honom och han är något besviken över att Samson är hos Dinglarna...

Rodney visar sitt förslag för Paul och Jonny. Han vill ordna ett klassiskt stilfullt bröllop med frack och hög hatt, tänk Fred Astaire och Ginger Rodgers. Han har så bråttom att han inte uppfattar att Paul och Jonny ska kolla Vals förslag också utan tror att allt är klart. Val gör precis samma tabbe när hon presenterar sitt förslag som ska gå i 50-talets tecken med stuprörsjeans och cheerleader-killar. Vems bröllopsplaner kommer de att välja?

Nicola vill utöka företaget  i Leeds och ber Donald om 10 000 £ men han tycker att det verkar som ett riskfyllt förslag och dessutom har han inte pengar som han kommer åt. När han sen är på cafét och lunchar med sköterskan  och David så ger han en löjligt hög summa till välgörenhet... 10 000 £.
Nicola får givetvis höra det och blir lite lätt förbannad men Donald förklarar att det är väl investerade pengar eftersom välgörenhet får man dra av i deklarationen och det är aldrig fel att visa sig vara generös.
När sen Nicola upptäcker att sköterskan egentligen inte är sköterska utan en skådespelare vill hon få Donald att bli sjuk.. hon ska höja hans blodtryck till farliga nivåer genom att bli en riktigt god hustru och förföra honom.
David som blir väldigt svartsjuk när han hör hennes planer kommer och avbryter allt.
Då säger Nicola att hon vill bli av med Donald..de måste alltså döda honom.
David vill inte gå med på det utan tycker hon är galen och han går därifrån...


Lite roligt var det när Rodney sa att han och Val har något att tillkännage och Paul höll händerna för ansiktet och sa:
"åh nej, ska ni gifta er igen och vill ha ett dubbelbröllop?"

Kommentarer
Postat av: Erik

Det här med kakbak och byfest känns mest som utfyllnad, tycker jag som man i varje fall. Den här Charlie är ingen trevlig typ. Vad tänker han hitta på när han kommer ut? Jag fruktar det värsta. Och att Nicola bara är intresserad av pengar märks ju nu, fast det visste man ju redan. Fast vem ska hon välja nu? Skönt att Eric är snäll mot Sam i alla fall - för han har väl inga baktankar? Varför får inte Lisa passa Samson? Litar han inte på Zak och henne? Skulle Schadrach vara så mycket mer att lita på?

2010-08-18 @ 18:27:59
Postat av: Ellen

Jag håller med! Utfylland med kakbak odling mm.

Charlie kommer att ställa till det reält.

Tycker sam ska vara glad över att lisa .zak och shaderach hjälper han och vill ställa upp.

Eric har ett hjärta ändå det såg man idag.

Nicola är sjuk tycker jag.Hoppas att hon får vad hon förtjänar,hon är en gold digger elak hagga.

Jag tror inte vivs happy smile foundation kommer att lyckas.Verkar inte vara så seriöst.

2010-08-18 @ 18:58:27
Postat av: Katarina

Hej! Till er som hävdar att saker som händer i serien är så kallad "utfyllnad": Jag tycker att kakbak och odlingsförsök är sköna tecken på ett lugnt vardagsliv. Det kan ju inte vara action och dramatik i byn jämt. Eller vad vill ni ha? The expendebles går på bio. Gå och se den om det är action som hägrar.

Hälsningar Katarina

2010-08-18 @ 20:35:03
Postat av: Mariann

Och jag håller med Katarina: odlingen och tårtorna är det enda roliga nu, och andas gammal god Hem till gården-stil.

Utfyllnad; det tycker jag den där löjliga flygningen var. Och allt som har med poliserna att göra. Bara blaha blaha.

Och vi som va med från början vet att det är med odlingen det va mest karlarna i byn som höll på med. Vi minns ju morfar och hans odlingstävlingar :) Så det förstår jag inte varför Erik - som man - har nåt emot...

Paul har också underbara repliker ibland som man skrattar gott åt. Han får gärna va kvar i serien.



Just nu ser jag Sandy's nyfunna, gamla kompis på 3an i Midsomer murder.

2010-08-18 @ 21:29:23
Postat av: Annette

Jag gillar när det är kakbakningtävlingar och liknande. Lite mysigt. :-) Men jag gillar inte att alla ska göra som Andy vill. Varför gifta sig i fängelset? Fy va han är otrevlig. Hoppas Jo hittar någon annan istället :-)



Annette

2010-08-18 @ 23:04:32
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Jag tycker det är trevligt med den här tävlingen, brukar vara sådan i engelska byar, i alla fall förr.

Sandys kompis Joe Jacobs som kom häromdagen var med i kvällens avsnitt av Morden i Midsomer :-)

2010-08-19 @ 00:24:52
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Erik

Jo, jag vet att det måste vara både lugna perioder och dramatik, det behövs lite omväxling. Det kan inte vara lätt att hitta på handling som både ska kännas ny och samtidigt lite bekant i en serie som gått varenda dag i så många år. Jag har inget emot kakbak och odling personligen, det är inget som jag själv är bra på och brukar syssla med bara - men det finns det säkert andra män som gör.

2010-08-19 @ 09:49:40
Postat av: Erik

Jo, jag vet att det måste vara både lugna perioder och dramatik, det behövs lite omväxling. Det kan inte vara lätt att hitta på handling som både ska kännas ny och samtidigt lite bekant i en serie som gått varenda dag i så många år. Jag har inget emot kakbak och odling personligen, det är inget som jag själv är bra på och brukar syssla med bara - men det finns det säkert andra män som gör.

2010-08-19 @ 09:51:45
Postat av: ax

visste inte att det fanns ett så stort intresse för "hem till gården"! :) haha, men kul det också!

2010-08-19 @ 10:06:51
URL: http://aixiens,blogg.se
Postat av: Lena



Idag var hon bara för underbar Betty. (igen)



ungefär

Varför åka iväg för att finna sig själv på ett ställe man aldrig ens varit på



underbart!!!!

2010-08-19 @ 14:18:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0