Dagens minnesförlust

Konstigt, idag kan jag knappt komma ihåg vad som hände...

Jo blev kompis med Ross och tog en öl med honom på puben. Hon ville att Debbie skulle skriva på adoptionspapprena men Debbie hade inte tillgång till den post som kommit till Thug Gyll.
Jo fick efter många om och men låna nyckeln till huset av Bob.

Debbie gick igenom sin post och fick Carl som sällskap. De pratade om livets vedermödor och Carl berättade om sin skillsmässa. Han hade fått vykort från sina barn som var i Florida med mamma och "pappa".

Chas börjar ana att Lexi och Carl har något på gång. Hon gillar det defenitivt inte. Lexi ljuger som en häst travar och säger till Chas att det endast är affärer de har ihop och det för Scarletts skull.

Val har klarat av ögonoperationen och kan nu se världen med nya ögon.

Viv låter Paddy tro att hon utförde konstflygningen när Paddy kommer för att lämna sin check till välgörenheten.
Bob blir lite sur eftersom det var han som flög och inte hon.

Pearl vågar inte gå emot Viv så hon serverar Sandy det han vill ha även om hon vet att hon kommer att få Bettys ilska på köpet. Hon är en tuff kvinna Betty =D


Ni får fylla i om jag glömt något...


Någon som kan svara på Bennys fråga från ett inlägg den 17 maj?

"Postat av: benny

hej är det nogån som vet var det ligger skulle vara kul att åka dit och kolla. benny

2010-08-12 @ 16:46:34 "

Kommentarer
Postat av: Adm

Finns det någon som följer HTG i tv4 guld? Idag så träffade Paddy en tjej som heter Rita. Är det samma Rita som han sen träffar på kroki-kursen (fast smalare)? I så fall är det inte konstigt att jag inte kände igen henne när han träffade henne igen...

2010-08-13 @ 15:10:57
URL: http://emmerdale.blogg
Postat av: Lena

Hade jag inte läst din fråga innan så hade jag nog inte tänkt på det. Lite svårt att se eftersom hon var såpass överviktig så dragen slätades ut.

Men hon har ju lite udda utseende så, visst var det hon.



o Matthew överträffade sig själv idag. Så vidrig han var. Inte ens Louise (har lite svårt för henne just nu eftersom hon sårat snälla Terry) förtjänar något sånt

2010-08-13 @ 18:39:31
Postat av: Pandora

@Admin

Rita var en flirt som Paddy hade förra året om jag inte missminner mig. Hon ledsnade på honom efter ett tag då han var litet för osäker med sina känslor. Jag kommer inte ihåg hur hon lämnade serien så det kan inte ha varit ett allt för dramatiskt "break up". Kanske hon kommer tillbaka så småningom. Paddy har varit singel allt för länge nu enligt Emmerdalenormen=))

2010-08-13 @ 19:08:53
Postat av: Brita

Paddy prasslade ju en del med Viv Hope. Han kanske föredrar äldre, bestämda fruntimmer? Pearl är ju rätt söt och karlalös för tillfället, kan det bli något för Paddy tro? Carrie stack till Kanada, annars hade hon varit något för veterinären?

2010-08-13 @ 21:58:30
Postat av: Katarina

Hej! Benny kan söka på Emmerdale, Filming Locations på Wikipedia. Där tror jag man kan få lite handfasta tips om man vill åka och titta. Någon annan kanske har bättre tips?

Hälsningar Katarina

2010-08-13 @ 23:32:28
Postat av: Erik

Jag noterar att ingen kommenterat gårdagens avsnitt, adm kom knappt ihåg vad som hände och jag kunde inte komma på något särskilt heller. Alltså ett utfyllnadsavsnitt med lite inte så spännande småsaker. Men det kommer väl att hända desto mera snart? Lugnet före stormen som det heter ...

2010-08-14 @ 10:34:29
Postat av: Erik

Jag noterar att ingen kommenterat gårdagens avsnitt, adm kom knappt ihåg vad som hände och jag kunde inte komma på något särskilt heller. Alltså ett utfyllnadsavsnitt med lite inte så spännande småsaker. Men det kommer väl att hända desto mera snart? Lugnet före stormen som det heter ...

2010-08-14 @ 10:35:09
Postat av: Sophia

Benny- de filmar på en 'set' som är byggt endast för detta som ligger strax utan för Harrogate. Titelsekvensen är filmad i Arncliffe nära Littondale. Google FTW....

2010-08-14 @ 11:22:48
Postat av: Lena

Precis vad jag tänkte när de höll på med flygningen.

Ren meningslös utfyllnad bara. Jag var tydligen inte ensam om att tänka så då.



Ja ja då uppskattar man ju bara desto mer när det blir bra igen så......



2010-08-14 @ 12:23:12
Postat av: Erik

Jag tror det kommer att braka loss ganska snart med besked, eftersom det varit så lugnt ett tag. Bara det inte brakar för mycket så ... ibland kan det vara trevligt med lugna perioder också, bara det inte blir FÖR lugnt så man blir uttråkad och det märks som under de senaste dagarna att det bara handlar om utfyllnad. Men gärna lite mer liv i luckan än nu, tack!

2010-08-14 @ 16:51:28
Postat av: Tina

Kan bara säga att det regnar ganska bra nere i Skåne idag.



Det är kanske mer intressat än vad som hände i HTG igår ;)

2010-08-14 @ 22:29:05
Postat av: Rutigastolen

Urklippt från internet:



Thanks to the popular Yorkshire TV soap opera of the same name, the fictional "Emmerdale" (formerly "Emmerdale Farm") is perhaps nowadays one of the most famous "places" in the whole of the Yorkshire Dales - even though it doesn't really exist (!)



At present the TV show is filmed on a purpose built set just outside the dales on the Harewood House estate near Harrogate, though title sequences for very early episodes of the soap (when it was called "Emmerdale Farm") were filmed up at Arncliffe in Littondale (from where it is believed the series derived its title - "Amerdale" being the ancient norse name for Littondale).



For a long period the village of Esholt (just outside Bradford in West Yorkshire's Bronte Country - not actually even part of the real Yorkshire Dales area) was used as the fictional village of Beckindale (where most of the action in the series is set).

2010-08-15 @ 11:28:40
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Katarina

Hej! Egentligen förstår jag inte varför Chastity ska lägga sig i om Lexie och Carl har ihop det. Har man monopol på sina ex? Om Paddy gjorde en makeover så skulle ju han kunna stöta på Chastity. Han är en snäll och lugn, smårolig kille och hon är en tjej med ruter i. Deras egenskaper kompletterar varandra bra. Så varför inte? Fast han behöver verkligen göra något åt sin stil och försöka ta fram det bästa hos sig. Kanske kan hon hjälpa honom med det också och inte bara på veterinärmottagningen.



Jag tror inte att Debbie kommer att skriva under adoptionspapperen. Hon har verkat så tankfull på sistone och mera vuxen i sitt beteende än tidigare. Kanske ändå att hon känner att en adoption är ett för definitivt steg att ta.



Jag tycker att det är skönt med lite lugnt vardagsliv i Emmerdale. Det har varit så mycket turbulens tidigare och värre blir det väl som sagt. Det andas "lugnet före stormen".

Hälsningar Katarina

2010-08-15 @ 12:59:07
Postat av: Tina

Min dotter skulle ha en ny frisyr och den skulle var så som Lexie har sitt hår. Jo, vad göra annat än att spela upp ett avsnitt av HTG för frissan så att hon kunde kolla på Lexie´s frisyr. :D Nu har jag en "Lexie" kopia, men bra mycket beskedligare än orginalet.

2010-08-15 @ 14:33:25
Postat av: Marie nr 2

@ Tina: Ha ha så underbart! Vad sa frissan när ni kom dragandes med en inspelning av HTG?

2010-08-15 @ 14:49:15
Postat av: Tina

Hon var hemma hos oss och klippte så det var bara att gå ner i källaren och kolla.

2010-08-15 @ 16:36:37
Postat av: Katarina

Hej! Jag tycker också att hon har en jättefin frisyr. Men måste man permanenta det eller har din dotter självlockigt hår? Mitt var lockigt när jag var liten men det gick över. Nu är det självrakt. Utom när det regnar, då blir det liksom vågigt.

Hälsningar Katarina

2010-08-15 @ 18:05:13
Postat av: Tina

Något självfall har hon, men det blir kanske en permanent senare.

2010-08-16 @ 09:17:13
Postat av: Adm

>>>Lena

Jag följer inte serien på tv4 guld utan tittar bara någon gång ibland men reagerade på att damen som Paddy hångla med i soffan när Emily kom in var väldigt lik Rita.



>>>Pandora

Jag kommer mycket väl ihåg Rita när Paddy träffade henne igen på krokikursen och sen även hade en flirt med henne men det jag tänkte på var från ett avsnitt som går på tv4 guld där de ligger några år efter. Där hade nämnligen Paddy som ligger i skilsmässa med Emily ett möte med en dam som liknade Rita fast hon var lite större. Det visade sig att jag hade rätt och det var samma Rita fast mycket smalare som Paddy sen träffar och hon jobbar ett tag åt honom i receptionen.



Vad kul att Emmerdale "lockar"... jag hade själv en liknande frisyr fast i slutet på 80-talet =)

2010-08-16 @ 09:52:25
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Rebecca

~Benny~

Om du tittar på Google Earth så hittar du inspelningsplatsen i norra Leeds, (nästan i mitten, strax ovan en sjö) närmaste staden är Harewood, du kan se en plats där Harewood house ligger. Letar du runt i närheten av det "huset" så hittar du "Emmerdale" ganska lätt... det är personer som har lagt upp bilder från platsen. Vad byn heter i verkligheten vet jag tyvärr inte.

2010-08-16 @ 13:14:03
Postat av: auguyt

http://nicole-scherzinger-height.tk/secured-cards

http://human-body-art.tk/decide-to-buy-it-again-from-the-gallon-or-perhaps-employ-regular-city-water-at-a-refillable-jar

http://meanwhile-in-russia.tk/what-are-definitely-the-expenditures

http://what-is-a-human-right.tk/and-your-genuine-requirements-plus-needs

http://meanwhile-in-russia.tk/your-children-is-going-to-be-hectic-the-cursor-speedily-hunting-for-up-to-date-road-argue

http://gaddafi-guards.tk/all-the-boat-finance-companies-find-yourself-paying-out-in-the-long-term

http://what-is-a-human-right.tk/garages-might-sell-these-in-a-large-expense-and-also-confer-a-great-deal

http://related-rentals.tk/crawls-perfect-about-these-bacterium

http://gaddafi-guards.tk/plus-to-elevate-which-your-tempting-food-worked-in-the-air-travel-document-got

http://adele-carles.tk/presently-there-per-se-pertaining-to-speedier-making

2011-08-15 @ 11:37:48
URL: http://google.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0