"Hade jag tagit ett senare plan hade jag missat det här..."

Bettys kommentar när hon såg Perdy föras iväg till dårhuset. Stackars stackars Perdy, Rosemary hade fixat till en barnkammare uppe på vinden och dragit igång en speldosa så Perdy lockades dit. Ett tag trodde Perdy att hon blivit helt galen men när Rosemary dök upp började hon fatta ett och annat. Tyvärr så hjälper inte det eftersom alla tror att hon är helt sinnesförvirrad. Gray fick iväg henne till sjukhuset. Läkarna skyller på att Perdy låter andra få skulden för att det är ett sätt att försvara sig på.
Åhh vad jag önskade att Gray hade druckit upp juicen Rosemary hade gjort och var på väg för att ge Perdy...
Matthew är nära och gissar rätt på hur läget är men tyvärr kan han inget bevisa... än..

Betty har som sagt kommit hem igen efter att ha åkt runt lite i Europa med Sandy. Hon sa till alla att hon längtat hem till en riktig säng och riktigt engelsk te men Alan genomskådade henne och såg att det var något annat... Det visade sig att hon och Seth hade gjort upp fantasiresor genom åren och hon kunde inte åka till Italien utan honom.
Någon som vet vilken film det var Alan ville se men Pearl berättade slutet på precis när Betty kom tillbaka?

Scarlett gillar verkligen Daz och får rådet från Kelly om att försöka fånga honom trots att han är upptagen. Den nya kompisen som jag inte vet vad hon heter Emma hjälpte Scarlett att blondera slingor men Victoria hade haft i lite mera blekmedel i i smyg så det blev riktigt blont..  Inte så snyggt men ändå inte så hemskt att hon inte kunde visa sig ute. Victoria får även Scarlett till att bränna en cd med massa låtar som ska vara Dazs "favoriter". Nåja, vi får väl se vad han egentligen tycker om det.

Viv och Val är och lyssnar på ett föredrag om barn med den där doktorn som hade barnspalten i tidningen, hon som Viv vikarierade för. Självklart håller inte Viv med henne och hon blir intervjuad i radion men när inslaget sänds har de klippt ihop allt så det låter som om Viv bara är avundsjuk på dr Gwen.

Pearl söker jobb som brevbärare när hon hör att Jamie har gjort det...


Hanna, jag ändrade för du har rätt, det var onödigt. Idag visade det sig att hon heter Emma


Kommentarer
Postat av: SoP

Jag förstår mig inte riktigt på England-har Pearl ingen pension? Det verkar så underligt när gamla ränner runt o söker jobb? Likaså när EN person bor i ett hus,vad ska hon med det till? I övrigt, Grayson,är det bara jag som tycker att han blir snyggare o snyggare? Och gissar att det kommer att bli svartsjukedrama ?

2010-04-19 @ 16:06:50
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Betty, Betty - älskar dig!

2010-04-19 @ 16:27:21
Postat av: Erik

Varför gick Edna omkring i hatt och kappa inne och torkade disk? Vad man kan bli arg på Rosemary och hennes intriger! Varför tror Grayson alltid på sin mor? Ingen tror ju på Perdy nu - utom Matthew. Kan man möjligen ana lite ömma känslor mellan Paul och Grayson? Det verkade nästan så på slutet.

2010-04-19 @ 17:29:47
Postat av: Tina

Åh jag måste hålla med dig SoP, Grayson är snygg och omtänksam på ett gulligt sätt.



2010-04-19 @ 17:53:00
Postat av: Hanna

Jag misstänker att Rosemary kommer att få sota rejält för vad hon ställt till med.



En protest mot en beskrivning i dagens resumé, "Den nya tjocka kompisen..." Vad har hennes kroppform med saken att göra, dessutom anser inte jag henne vara tjock :)

2010-04-19 @ 19:26:37
Postat av: Tina

Den nya kompisen, har hon något namn, hon kom in så plötsligt. Är det en skolkompis?

2010-04-19 @ 19:45:14
Postat av: Lena

Jippie Betty kom tillbaka.

Okey Jarvis (så hette han visst) kanske var lite i grinigaste laget men Len kan ju inte komma tillbaka.

I så fall får dom väl göra en Bobby Ewing eller nåt;.)



Vad det bara jag som tyckte att Perdys läkare var lik Rosemary?

2010-04-19 @ 21:13:15
Postat av: Katarina

Kan inte Rosemary få jobb som föreståndare för något skräckslott på tivoli? Det verkar som om hon har de rätta kvalifikationerna. Hon är den som verkligen borde spärras in. Bara en sjuk hjärna kan utsätta en annan människa för så utstuderade trick. Grayson är ju snygg men verkar vara tämligen osjälvständig som låter morsan bestämma allt och helt och hållet dansar efter hennes pipa. Han ifrågasätter verkligen ingenting. Är inte det lite osunt när man är en vuxen gift karl? Med Perdy ur vägen är det fritt fram för Rosemary att försöka para ihop sin dyrkade son med någon annan. Kanske Katie passar bättre? Förhoppningsvis kunde det ju bli någonting mellan Gray och Paul men med tanke på hur vek och osjälvständig Gray är, skulle han nog inte kunna stå upp för det gentemot Rosemary. Klarar man inte att ta parti för sin egen fru så går det nog ännu sämre med en pojkvän.



Carrie sa att Scarletts hår ser ut som någonting ur Twilight zone. Med de usla små slingorna var det väl ändå en överdrift.



Jag vet inte hur det är med pensions-systemet. Har man inte tjänat så mycket under sitt yrkesverksamma liv, eller inte har så många tjänsteår så kanske pensionen är så låg att man inte kan leva på den. Det är ju många som har det så här också.

Hälsningar Katarina

2010-04-19 @ 21:24:51
Postat av: Lena

Tyvärr har jag inte sett Edna o Jarvis tävlingsdansa men förhoppningsvis kommer det, verkligen nåt att se fram emot:-)



Jag följer ju även HTG från förr o just nu handlar det om när Viv var inbjuden till fam Dingles för att fira jul.

Eftersom alla skulle bidra med någon sorts underhållning så valde Viv att sjunga för dem.



Alla runt bordet såg helt förstörda ut o hundarna började yla. Jag är barnslig nog att tycka sånt är fantastisk roligt, länge sen jag skrattade så gott.



2010-04-19 @ 21:47:31
Postat av: Mariann

Nej, Lena jag tror att Edna, Len och Jarvis dansäventyr va ett par år innan Viv firade jul hos Dingles. Det avsnittet skrattade jag också gott åt när hundarna ylade :)

Haha, gör de en Bobby Ewing av Len så blir det för mycket. Men de kan väl hitta en lika go gubbe, tycker jag.

2010-04-20 @ 15:45:36
Postat av: Erik

Tror ni inte att Laurels pappa kan vara en sådan där go gubbe? Han har inte visat så mycket av den sidan än, det lilla han varit med, men jag tror att han kommer att vara med mera längre fram och då kanske vi får lära känna honom närmare.

2010-04-20 @ 15:57:07
Postat av: sandra

heter inte hennes nya vän Emma ( och inte tjocka tjejen). vet inte vem hon är o vart hon kommer ifrån, ment ror hon hette emma ;)

2010-04-20 @ 17:02:52
Postat av: Adm

Jag tror att det är lätt att tro att en människa är så sinnesförvirrad som Perdy är när Rosemary gjort så mycket som ingen annan sett. Vem tror att Perdy talar sanning, hon är ju sjuk? Därför väljer nog Gray att tro på sin mamma och jag tror att man skulle ha gjort lika dant i den situationen.



De får ta tillbaka Len som hans tvillingbror istället ;)



Åhh Viv hos Dinglarna... vilken syn =D

2010-04-20 @ 18:04:32
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0