Att tacka nej till en helt ny bil i present?

Gjorde Jas rätt när hon tackade nej till bilen David ville ge henne?
Själv förstår jag henne, det verkar som om han vill "köpa" henne eller var det bara för att göra henne glad och få ha sin bil i fred?

Barraclough (jag gillar det namnet) och Carl fortsätter sin katt och råtta lek. Han hade genomskådat hennes lek igår när hon drack alkoholfritt och låtsades full. Hon är helt klart ute efter att få ut så mycket information som möjligt, kommer hon att gå med på att äta middag på hotellet som ligger avsides? För visst verkar hon lite intresserad på annat sätt än bara arbetsmässigt?

Viv ska skriva i tidningen och ge goda råd till andra människor. Har hon fått storhetsvansinne efter vinsten? Tror hon att hon är en supermamma som fixar allt? Hade hon klarat av livet om inte Bob funnits där?

Kelly ska köpa kläder men hennes vanliga storlek passar inte längre. Är hon kanske gravid?

Carrie fixar så hennes syster Lexi får jobb på fabriken men det varar inte speciellt länge eftersom Lexi gör allt för att inte sy en enda söm rätt. David erbjuder henne städjobb. Kommer Lexi att anta det jobbet? Kommer det att bli något mer mellan David och Lexi?

Paddy kämpar för att få ihop pengar till att köpa ut Hari från veterinärkliniken och Matthew försöker hjälpa honom. När Paddy inte går med på det så söker Matt upp Hari för att få honom att öka priset på kliniken så Paddy inte kan få ihop tillräckligt med pengar. Vad vinner Matthew på det? Är det bara huset som kliniken ligger i som är av intresse?

Många frågor är det....


Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Klart att Kelly e gravid. Heja. Jag tycker oxå Barraclough-namnet e fint.

2010-04-08 @ 16:05:29
Postat av: Cinnamon

Ja jag tror också att Kelly väntar barn :-)

2010-04-08 @ 18:56:06
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Lena

Absolut:-)

2010-04-09 @ 11:05:54
Postat av: Erik

Barraclough är född i Sydafrika och 55 år. Tycker hon ser mycket yngre ut.

2010-04-09 @ 11:31:11
Postat av: Erik

Hon är född 1955, så hon var 52 när det här spelades in, men om man jämför henne med t.ex. Viv som väl är i ungefär samma ålder, känns hon yngre på något sätt.

2010-04-09 @ 11:36:44
Postat av: Tessan

Vet ni vad jag vill veta, om man kan få tag på dom första filmerna, finns det verkigen inte nån box eller nåt. Hade varit så häftigt tycker jag!

2010-04-09 @ 11:44:36
Postat av: Erik

Jag tror inte man kan få tag på de allra första. "De bästa åren" finns på DVD. Däremot vet jag att man kan se de båda allra första avsnitten på Youtube. Men någon annan som köpt några av de DVD:r som finns ute på marknaden kanske kan ge Tessan bättre råd än jag.

2010-04-09 @ 12:19:04
Postat av: Ann-Marie

Tessan: Gå in på webhallen.com. Sök på emmerdale där finns en box för 505 kr som har avsnitt fr 1972.Megastore.se har oxå boxar.

2010-04-09 @ 13:04:05
Postat av: Ann-Marie

Fel Tessan: Sök på "hem till gården" ska det vara.

2010-04-09 @ 13:09:05
Postat av: Ann-Marie

Jag måste ha blivit snurrig av Kellys graviditet, ha ha men kanske att boxen inte innehåller ngr avsnitt utan lite runt omkring serien med intervjuer o liknande. Kanske intressant iaf.

2010-04-09 @ 13:12:06
Postat av: Erik

Innehåller den verkligen alla avsnitt från början? Har du själv sett den?

2010-04-09 @ 13:12:51
Postat av: Ann-Marie

Haha som sagt snurrig efter den glada nyheten idag. Nej har inte sett den utan letade o hittade boxen o utanpå stod det att det var från 1972. Men kan vara en sån där specialutgåva med intervjuer med skådisarna.

2010-04-09 @ 13:19:16
Postat av: Erik

Jag försökte kolla upp den här dvd:n en gång, men jag tror att den innehåller mycket bakgrundsmaterial och intervjuer men inte de första avsnitten. Däremot finns det något som heter "Emmerdale farm Volume One" som verkar innehålla de 26 första avsnitten. Sedan har det visst kommit en Volume Two också. Men jag tror inte att den finns att köpa i Sverige utan den får man beställa från England på lite krångliga vägar. Rätta mig om jag har fel, om ni själva har köpt någon av de här boxarna.

2010-04-09 @ 13:23:09
Postat av: Lena

Har Emmerdal säsong 1 o 2. Det är de två första säsongerna, men är inte textade. och

Special-boxen vilken innehåller episoder och intervjuer samt två långfilmer. Txtat.



Allt finns på tradera

2010-04-09 @ 13:55:18
Postat av: Therése och Samuel

Barraclough och Carl skulle bli ett fint par! Jasmine känns lite för ung för David, han passar bättre med Lexi. Eller hur?

2010-04-12 @ 23:01:27
Postat av: Adm

>>>Therése och Samuel

Barraclough och Carl är rätt lika på något sätt så visst passar de ihop.

Jasmine är lillgammal och ibland verkar hon vara närmare 40, hon skulle nog inte kunna vara ihop med någon jämngammal.

Lexie tycker jag ska få någon äldre klokare man, typ Rodney eller Terry.

2010-04-13 @ 15:52:27
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0