"young love" = ett par i medelåldern

Val hade sin födelsedag idag och fick sitta ensam hemma. Eric sjöng rätt vackert för henne ialla fall =)
Han övertalade även Diane och Paul att dyka upp trots att de var sura på Val.

Belle hade inte misslyckats i testet utan fick 98% rätt men Lisa och Zac kände att de kan inte låta henne gå i en dyr privatskola för även om de får stipendium så kan de inte få fram 2000£ varje år.
Belle var givetvis väldigt besviken. Det fick Shadrack att söka jobb hos Debbie som taxichaufför. Hon hade ju först tänkt att bara ha kvinnliga förare men det var visst för svårt att få tag på.

Bröderna King började ordna med begravningen men då fick Rosemary reda på det och kom hem fort som fan. Hon "kidnappa" kroppen för att de inte skulle kunna göra något. Till slut kom de faktiskt överens om att Tom skulle få vila brevid sin fru och Max bara Rosemary fick ha en lite större ceremoni.

Dessutom så fick Zack ta emot lite av hennes tårar för hon kände sig så ledsen och ensam.

Bobs brorsa Eddie dök upp.. och lyckades få Bob att vilja bli strumpbyxeförsäljare  igen ... fast Viv blev inte så förtjust direkt.
Eddie hade ju en förälskelse i Lisa medan Zack var i sydamerika.

Kul att Len sa "young love" och tittade på Viv och Bob... jaa för i hans ögon så är de ju unga =D



Någon som vet hur avsnitten sänds  i England?
Är det fem dagar i veckan, ett eller två avsnitt åt gången?
Kommer vi någonsin att komma ikapp lite?


Kommentarer
Postat av: Kerstin Johansson

Jag skulle vilja veta vart i England man spelar in Emerdale? Skulle vara kul att kunna besöka det.

Vänliga hälsningar

från ett Hem till Gården fans

2009-10-01 @ 15:37:23
Postat av: Marcus

Enligt Engelska Wikipedia sänds det ett (1)avsnitt/dag, fem dagar i veckan i England. I Sverige ligger vi flera år efter i handlingen, jag har tjuvkikat på ett avsnitt som sändes i England för ett par veckor sedan och vi har verkligen mycket att se fram emot. Serien filmas i West Yorkshire i "Beckingdale".

2009-10-01 @ 21:48:02
Postat av: Becca

Till Kerstin:

Om du går in på google earth så ligger "Emmerdale" i närheten av staden (byn)Harewood i West Yorkshire... kollar du runt i området så ser du den lilla byn och fotografier därifrån som andra har lagt upp..

2009-10-02 @ 08:38:47
Postat av: Sandra

Jag kollar både på Emmerdale som går nu i Sverige men följer även det som händer i England eftersom Sverige ligger 2 år efter.

Emmerdale vissas en gång om dagen fyra dagar i veckan sedan vissar dom två avsnitt den femte dagen.

2009-10-02 @ 14:16:03
Postat av: Adm

>>> Marcus, Becca och Sandra

Tack för svaren! Då borde vi ju komma ikapp så småningom...om vi inte har sådär fruktansvärt långa sommaruppehåll som i somras.



TYVÄRR HAR JAG PROBLEM MED COMHEM IGEN SÅ JAG HAR INGET INTERNET ELLER ORDENTLIG TV-BILD SEN I TORSDAGS =(

2009-10-05 @ 08:26:09
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Elin

Ni som kollar på de engelska avsnitten också, hur gör man för att det ska fungera. Usch vi är otroligt långt efter verkar ha hänt en massa när man kollar in den engelska hemsidan.

2009-10-05 @ 13:09:31
Postat av: Cinnamon

J

2009-10-05 @ 15:41:52
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Cinnamon

Jag brukar tjyvkika här när jag vill kolla in vad som händer framöver i Emmerdale http://www.itv.com/Soaps/emmerdale/catchup/

2009-10-05 @ 15:43:20
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Stort fan av Emmerdale ;)

Hejsan :D

Vad roligt med en Hem till gården blogg!



Är det någon som vet vart man kan se gamla avsnitt av serien, tex när Dawn dör ?? Har försökt att hitta det på youtube, men har inte haft någon större lycka :/



Kram

2009-10-05 @ 19:27:56
Postat av: Adm

Hej alla läsare!

Finns det någon som kan skriva här om vad som hände i andra avsnittet idag? Jag fick höra att min kära dotter stängt av videon efter första delen =(

Eftersom jag inte har fungerande Internet hemma just nu så kan jag inte ens kolla på tv4:s hemsida och jag kan ju inte ägna mig åt det på arbetstid.

Men jag kan titta in här och läsa kommentarer när jag jobbar i morgon ;)

Så snälla, skriv...

2009-10-07 @ 14:27:04
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Marcus

Elin, om du undrar var man hämtar de Engelska avsnitten så gå in på Thebox.bz

2009-10-07 @ 17:35:52
Postat av: Heléne Ståhl

Jag har kompisar i Wales som också följer Emmerdale. Om jag inte minns fel så sänds avsnitten mån till fre med två avsnitt på torsdagar. Sjukt vad vi är långt efter. Vi lär nog aldrig komma i kapp!!! Älskar Emmerdale!!!!

2009-10-08 @ 20:11:14
Postat av: Marcus

Jag älskar också HTG. Jag kollade upp det på nätet och det stämmer, de visar 6 avsnitt i veckan i England, 2 st på torsdagar. De har vist spelat in över 5000 episoder av Hem till gården och Jack Sugden var med i det första.

2009-10-09 @ 17:15:06
Postat av: Cinnamon

Jag gillar Emmerdale, jag har sett den från första början då den hette Emmerdale Farm. Då hände det inte så mycket, mestadels handlade det om Sugdens. Missade två år av den för längesedan, som tur var så började jag kolla igen och nu måste jag bara kolla. Synd att det inte är något på helgerna.

2009-10-10 @ 19:10:36
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Cinnamon

Läste just att den 17 maj 2007 i England så visades avsnittet där Tom Kings mördare avslöjades.

2009-10-10 @ 19:15:14
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Cinnamon

Hittade en Hem till gården frågesport

vetgirig.nu/quiz-6162/Hem-till-gården/

2009-10-10 @ 19:35:56
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Marcus

Det finns en sex discar stor dvd-box med extra-material och bakom kulisserna-reportage från inspelningarna av Hem till gården. Är det någon här som har sett den och kan tala om ifall den är värd att köpa?

2009-10-12 @ 12:17:10
Postat av: Emma

Tootsie fick 2 valpar

har de fått några namn?



Kul med en Emmerdaleblogg

försöker att inte missa något avsnitt

men ibland händer det

och då kan jag kolla här!

2009-10-13 @ 19:00:33
Postat av: Cinnamon

Ja undra vad Tootsies valpar får för namn. Jag vet bara att hunden Sky som spelar Tootsie dog i maj 2008, men att ägaren har en till papillion, Dusty, som kom med i serien istället i juni 2008.

2009-10-15 @ 19:40:56
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>> Emma och Cinnamon

Fick valparna något namn? Jag kan inte komma ihåg att det har sagts. Det diskuterades men bestämdes det något?

Någon annan som vet?

2009-10-16 @ 10:54:17
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Inez

Hej! Jag har själv funderat på att börja blogga här. Varför har du valt att blogga här och inte någon annanstans?

2012-03-19 @ 00:33:26
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0