Ett halvt ton dynga utanför dörren

Det kändes lite vemodigt att bänka sig framför tv:n och veta att dessa två avsnitt är de sista vi ser på mycket mycket lång tid.


Dyngan hade Dinglarna lossat utanför Erics dörr som hämnd för att han stoppat husbygget på kvällstid.
Eric kontrade med att anlita en gubbe i kommunfullmäktige som undersökte om det fanns något att använda mot Marlon och Donna. Det visade sig att marken de bygger huset på är delvis kommunal. Eric skvallrade till Matthew som genast la ett anbud för att köpa marken. Marlon och Donna kunde inget göra.

Jo försökte låna pengar av Paddy för att kunna betala tillbaka spa-kostnaden men han hade inga pengar. Då gick Jo till Grayson och la fram sitt förslag om att bli getfarmare istället. Andy vägrade men när han hade pratat om det med Jack som var positiv verkade han ändra sig.

Viv är hård mot Bob men verkar ändå vilja försöka igen. Bob fick jobbet i baren tillbaka.

Louise ska åka till Australien och Jamie ska hålla B&B:t igång under tiden. Daz blev ledsen över att hon åker.
Scarlett försökte få Daz till att se henne i stället men Daz har bara ögon för Louise.


Laurels mamma vaknade upp på sjukhuset och det första hon frågar efter är Caroline. Laurels syster som inte än har kommit dyker ändå upp. Hon verkar vara lite fin utav sig och se ner på Laurel. Hennes förslag är att mamman ska till en privatklinik men Laurel vill vänta eftersom det är rätt dyrt.

Pearl måste börja tänka på Lens begravning men det blir jobbigt för henne.
Danny dyker upp på puben och beklagar sorgen "Len var som en morfar för mig".

                   
                            *~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Se nu till att MEJLA TV4 SÅ DE FATTAR VAD DET STÄLLT TILL MED!
se inlägget här under...


Kommentarer
Postat av: Veronica

Hej.



Denna bloggen har jag inte sett förut. Trodde nästan jag var den enda som följde Hem Till Gården. Kan inte missa ett enda avsnitt.

2009-11-27 @ 14:18:53
URL: http://busanz.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Veronica

Välkommen till gänget, vi är nog rätt många som följer serien och alla är upprörda över tv4:s sätt att lägga serien på is i tre månader.

2009-11-27 @ 15:38:21
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Det kommer att kännas tomt klockan 12 nästa vecka.

Vad som förvånar mig lite är att ingen komenterat att Delilah försvann. Tyckte det var väldigt sorgligt, gillade verkligen henne, alltid glad och hjälpsam och så fick hon försvinna ut som en simpel tjuv (även om Eric var lite värd det) Synd

Tur jag har min HTG box att ta till när abstinensen blir för svår:-)

Tack för att du sköter den här sidan så bra och hoppas du fortsätter nästa år, tills dess ha det bra och en god jul .......

2009-11-27 @ 23:12:38
Postat av: anette möller-larsson

God Jul önskar jag dig som gett mig modet att stå för min kärlek av "hem tll gården". Trodde som ovanstående att jag var ensam, har sett serien sedan start. Gulle dig säger jag!

2009-11-28 @ 08:53:21
Postat av: yvonne

Nej, ni får INTE ta bort Hem till gården, då har jag ingenting alls att se fram emot på vardagarna.

Från början var den lugn och enkel, nu är den mer spännande, men man blir ju bekant med skådespelarna och tycker sig känna dem, bra när man är ganska ensam.

2009-11-28 @ 21:16:05
Postat av: Sandiza Hotpants

Har mejlat några gånger nu med olika mejladresser, men dom verkar inte ens läsa mejlen, utan bara skicka ut massvar som "blabla sänder fler avsnitt än england, jidderjidder behövs ett jullov"



Iallafall: Nu behövs denna Hem till Gårdenblogg mer än någonsin när det är sånna här kristider :)

2009-11-29 @ 11:05:14
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: emmelie

Jaha, satte mig i soffan nu (11.55) men va f*n! Familjen Bonnier ??? Gick genast hit.. för att upptäcka att de ska ha uppehåll.. i 3 månader! Så himla tråkigt!!



go jul (bra hemsida !!!)

2009-11-30 @ 12:08:11
Postat av: irene

Fyyyyy va trisst nu e kl.12 o det är ett gammalt reprispogram om fam. Bonnier på tv .om dom nu som dom påstår???????????????? inte kan skicka HTG. så kunde dom väl iaf hittat något roligare att sända...dom måste väl ha massor med roligare program än detta??? skulle va kul o veta hur många som glor på det här...det är ju snart jul så det måste finnas nått annat...näää jag köper verkligen inte deras argument om HTG.

2009-11-30 @ 12:11:40
Postat av: Cinnamon

Jag kände mig hemlös idag. Brukar käka lunch när det är HTG, så snacka om dyngtråkig lunch idag, urrk.

2009-11-30 @ 15:24:59
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>> Lena

Jag kände det mest som om det var rätt att Del fick tag i pengarna och kunde dra. Hon var värd det =) och nu kan hon ju komma tillbaka någon gång.God jul till dig med!



>>>Anette M-L

God Jul till dig med!.. Vi är många och jag tror att det finns en del som inte hittat hit än också =)



>>> yvonne

Jaa HTG är en enkel men ändå så spännande. Jag tycker det är kul att människorna är så vanliga i jämförelse med de amerikanska serierna.



>>>Sandiza

Du och jag...och ALLA som vill kan fortfarande utbyta HTG-tankar och minnen... ojojojjj vad vi ska komma ihåg roliga saker =D



>>>emmelie

Jaa trist av tv4 att göra så långt uppehåll och dessutom sända något så trist istället. Tack för berömmet =D



>>> irene & Cinnamon

Tänk på alla de som vill ha program om familjen Bonnier, de måste ha längtat länge... så vi får väl säga grattis till tv4 för att de hittat ett program som lockar 2-3 tittare ;)

2009-11-30 @ 16:06:24
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0