Det började och slutade på samma sätt..

Som befarats så hände det Tom King något...är han död? Det var ju så många som ville ha bort honom...

Idag var det fullt med underbara kommentarer i serien...

"är Terry olycklig på julen...ska jag ringa glitterpolisen?".. Jamie bittert vid Dawns grav
"jag vill julgurgla lite snabbt"  Val på väg till bröllopet  stannar till på puben först
"jag tvättar hellre dina kalsonger" Chas ville inte ha pappa Shadrack sällskap
"släng dig i väggen David Beckham".Lisa när hon ser Zac ombytt för bröllopet
"hon får åtminstone inte sig själv som svärmodern från Hades"... Perdy angående Rosemarys val av man
"det är så provinsionellt att låta sin fästman vänta vid altaret"...Rosemary till Perdy (som tydligen varit sen till sitt eget bröllop)
"hon måste ha klätt sig i mörkret" Val om Rosemarys röda klänning och vita pälshatt+vit boa
"en blandning mellan Satan och jultomten" Erics kommentar om kläderna
"hon behöver horn och en svans" Sandys kommentar till Erics ord
"rött och vitt på ett bröllop...en dödskyss"...Bettys förfärade min sa allt...
"hon kunde inte utmana ödet mer om hon gick ut i snöstorm naken" Betty om att det var liljor i kyrkan
"jag kände en gås springa över min grav"... Laurel efter Bettys uttalande
"alla är på Home Farm och dansar med Pol Pot och  Eva Braun" Chas om varför julen är inställd
"vi har många bittra erfarenheter, och vi vet att Askungen blir dumpad av prinsen  när rumpan börjar hänga" Chas full och ledsen, beklagar sig för Eli
"hämta en stege åt honom" Jimmy King lite sarkastiskt när Tom skall kyssa bruden
"vem tror du att du är...Tony Soprano"...Kelly till Jimmy som ska prata affärer med sina bröder istället för att umgås med henne
"har han berättat om när han försökte komma ner i sin svärdotters trosor" Jimmy till Rosemary när han är besviken på att Carl kommer att ta över företaget"
"ta med ett par strumpor, tack!" Len fick sms från vad han trodde var Pearl och snäll som han är så lämna han strumpor på Home Farm
"när man sett en chipolata har man sett alla"... Chas när hon råkat hälla sin drink på Alexis (någon Rosemary ville att Carl ska träffa men han vill inte) istället för på Carl som duckar undan
"det slår säkerligen hans nya brud när hon grubblar över fullbordandet" Sandys kommentar efter att Rodney precis sagt att du är inte den första som fantsierar att få Tom king på knä... till Ashley
"ni ser bra ut när ni har tvättat er" Rosemary till Dingles på bröllopsfesten
"dör jag nu så dör jag lycklig..väldigt lycklig" Tom ,precis innan han ska smita upp till sin fru, till Zac
"jag är bartender, inte yrkesmördare. Jag kan inte ens spola ner en spindel"... Bob om sitt misslyckade försök att slå ihjäl Tom


Jos mamma dök inte upp... oväntat? Nej
Terry slår till och träffar både Ashley och Tom...utanför kyrkan
Belle var otroligt gullig när hon sjöng sin sång.
Chas avslöjade allt om att hon fått pengar av Tom för att hålla sig borta från Carl.
Bob och Jamie smyger runt på Home Farm för att hämnas på Tom
Alla som kan tänkas vilja ha bort Tom hade en eller annan orsak till att vara där just då..

Och Tom släpper in någon...för att i nästa stund flyga ut genom fönstret... vad hände?

Kommentarer
Postat av: anita

vilken underbar sida detta är.!!! jag är HTG frälst,men tyvärr missar man avsnitt när man jobbar.

Nu kan man vara lugn,nu hänger man med i svängarna. Tråkigt med uppehållet.Spänningen är ju oliidlig:)

2009-06-29 @ 22:58:50
Postat av: Sandiza Hotpants

Terry, Bob, Jamie, Chas, Carl, Matthew, Jimmy, Len, RoseMary och Grayson - alla mer eller mindre misstänkta! Fett B med uppehåll mitt i allt detta spännande!

2009-06-29 @ 23:29:45
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Btw, så var ju Victoria jävligt mesig som efter att förolämpat Debbie gång på gång blir skitledsen när Debbie biter tillbaks. Så går Victoria i köket o lipar om att hon själv faktiskt bara sa sanningen. PRECIS det Debbie också sa. Töntvictoria! Men hon är tusen ggr bättre än den förra Victoria.

2009-06-29 @ 23:34:24
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej! Det får inte vara uppehåll nu när jag äntligen har hittat din blogg. Sedan jag började jobba har jag missat varenda avsnitt av världens i särklass bästa program. Rackarns.

2009-06-30 @ 11:21:30
URL: http://thegirlsofflorida.blogspot.com
Postat av: Adm

>> anita

Ja trist med uppehåll men vi får diskutera HTG-minnen under sommaren.

Välkommen hit! =)



>> Sandiza H

Du glömde Jack..han har alltid haft ett horn i sidan till Kings..

Victoria är lite egen, jag vet inte vad jag ska tycka om henne...än..



>> Nina

Jaa visst är det världens bästa serie =D

Välkommen hit du med!



SNART BÖRJAR SISTA AVSNITTET FÖR SOMMAREN =(



2009-06-30 @ 11:55:05
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Petson

Om man inte orkar vänta på vem som är mördaren så finns ju alltid internet ;-)

2009-06-30 @ 12:38:24
Postat av: Adm

>>Petson

Ja men det är ju fusk..

fast jag hade en dam bland mina besökare som hintade om vad som skulle hända och vem som gjorde det...

2009-06-30 @ 13:41:55
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jan Ekbom

Vilken cliffhanger på sista avsnittet. Bröderna King kramade om varandra och alla mordmisstänkta förutom Bob såg glada eller finurliga ut.

2009-06-30 @ 14:17:24
URL: http://opensource-sweden.blogspot.com/
Postat av: Adm

>> Jan E

Det är väl den enda som man kan tänka sig INTE har gjort det, för inte skulle väl handlingsskrivarna låta polisen träffa rätt med den första misstänkta personen. Nästan alla i byn ville ju ha bort Tom så det är väl klart att de ser finurliga ut =)

Jag tror att Jamie tror att Bob gjorde det...

2009-06-30 @ 14:59:36
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Thina

Jag tror det är Rosemary. Varför skulle annars Tom gå upp själv o vänta på henne. Klart det var hon som även sa till sin son att se till att kontraktet var vattentätt ang Home farm.

2009-07-01 @ 12:16:12
Postat av: Adm

>>Thina

Det vore faktiskt rätt troligt, hon verkade inte så himla ledsen heller.. inte ärligt ledsen.

2009-07-01 @ 13:44:50
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Haha!

Om jag vart författaren till handlingen skulle jag valt RoseMary så hon kunde avslöjas och försättas på livstid (eller liknande) i serien och STANNA DÄR!' (utan tv-tid)



(Hört att RM kanske kommer komma tillbaka i framtiden! Sjukt b i så fall!)

2009-07-02 @ 12:21:01
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Adm

>>Sandiza H

Rosemary är en riktig bitch...en sån som behövs i varje serie för annars skulle man inte ha någon man retar sig på ;)

Vem RM menar du?

2009-07-02 @ 12:27:26
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0