Jag ska bara se serier med avslutande avsnitt!

Jag tycker inte om allt för långa uppehåll i en serie... först HTG och nu på Desperate Housewives...

Hädanefter ska jag nog bara se serier med avslutande avsnitt så man inte behöver sitta och längta efter en fortsättning.

Det ska bara bli gamla deckare som Miss Marple, Morden i Midsomer, Snobbar som jobbar, Columbo eller lättare program som Svarte orm och Skenet bedrar (med Edna i de första avsnitten som syster Rose, helt underbar!)...

Vad tycker du om att titta på förutom Hem till gården?

Kommentarer
Postat av: Lena

Nu har jag (i brist på program:-() suttit o läst igenom hela din blogg. Roligt att "återuppleva" det igen o läsa allas kommentarer. Var inte så mycket av det i början men nu så....



2009-12-09 @ 14:25:23
Postat av: T

Skenet bedrar är underbart. Det tog ett tag innan jag fattade att det var "Edna" som spelade Rose.

2009-12-09 @ 18:18:38
Postat av: Cinnamon

Jag älskar Skenet bedrar och ser det varje gång det visas fast att jag sett avsnitten flera gånger. Synd att "Edna" bara var med från början.

2009-12-09 @ 20:06:01
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Elisabeth

Bonde söker fru och Mia och Klara gillar jag :-D

Tittar inte mycket på TV förutom HTG förstås.

2009-12-09 @ 22:32:44
Postat av: Adm

>>>Lena

Vad kul, att du orkade =)

Jag har ju aldrig gjort speciellt mycket reklam för bloggen så därför var det inte så många kommentarer i början men sen när det skulle bli sommaruppehåll så började folk att googla om när det skulle börja igen och därefter så har det blivit lite mer trafik och jag tycker det är jättekul med alla kommentarer =D

>>>T & Cinnamon

Ja det var lika för mig, men eftersom de tog in en annan "Rose" sen så glömde man bort att det varit någon annan först. Det är ju en serie som man kan se många gånger för alla karaktärer är så underbara.

>>>Elisabeth

Mia&Klara gillade jag första säsongen, andra var något sämre, men det gör inget för de har ju också hittat så klockrena underbara figurer.

2009-12-10 @ 09:46:58
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Marcus Johansson

Jag gillar de flesta brittiska serier och speciellt de som utspelar sig på 40- 50- och 60-talen.

Har ni missat Foyles War som är en polisserie som utspelar sig under andra världskriget så tycker jag att ni ska försöka få tag i den. Fristående, ca 1,5 timmar långa avsnitt med bra skådisar. Ni kommer inte att bli besvikna.

2009-12-10 @ 13:02:26
Postat av: Cinnamon

Foyles War är kanonbra den med så det gör inget att det är repris nu, lika trevligt ändå :-)

2009-12-10 @ 13:17:01
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: only me

var ju typiskt man hittade denna bloggen nu när det e uppehåll, får jag läsa igenom denna istället =) hamnade här av en slump när jag googla lite på boxen som när jag äntligen tänkte köpa den utgått ur sortimentet hos ginza :S så e det när man väntar...

2009-12-10 @ 21:46:42
URL: http://blogg.aftonbladet.se/974
Postat av: Adm

>>>Marcus J & Cinnamon

Foyles war går väl på tv4+ på söndagarna? Jag ska ta och kolla på det för det låter lovande =)

>>>only me

Välkommen hit, här gör vi vårt bästa för att lindra abstinensen, fast det är inte lätt...

2009-12-10 @ 22:18:56
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: irene..56 vårar..

ja jag e ju tooookgalen i alla kriminalserier som går på tv gubben börjar bli rädd här för han säger att den dan jag tröttnar på honom så har jag lärt mig 1000 kneb att bli av med honom hihihihihiihihihiih

2009-12-11 @ 11:16:28
Postat av: Cinnamon

Yes, Foyles War går på tv4+ på söndagar 21.00. Fredagar på trean då är det Morden i Midsomer, gör inget att det är repris heller, lika bra ändå, hehe

2009-12-11 @ 14:58:41
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: irene..56 vårar..

Kikar in här o önskar er alla en jättefin Lucia.....

2009-12-13 @ 08:35:03
Postat av: Ellinora

Kan tipsa om en engelsk serie som utspelar sig på 60-talet. Serien gick på svt för några år sedan och heter "Sex, chips & rock n´roll". Hur trevlig som helst:) Mycket engelsk. Man skildrar två systrars liv i en liten stad. Hela serien finns på youtube:)

http://www.youtube.com/watch?v=GXYYlgc7bww&feature=fvw

Ta er en titt:)

2009-12-13 @ 22:33:23
Postat av: Ellinora igen

Oj, kan var lite snål med beskrivningen. Hittade detta på filmtipset.se

Om Sex, Chips & Rock n' Roll:

"De både till utsendet och beteendet mycket olika tvillingsystrarna Ellie och Arden lever i 60-talets England tillsammans med pappa och farmor. De har precis slutat skolan och arbetar i en Fish 'n Chipsrestaurant. Deras mycket strikta farmor har redan stakat ut deras liv och tycker sig veta bäst var flickornas håg ligger. Men så kommer ett tre män starkt rockband till den lilla staden och börjar röra om i grytan."

2009-12-13 @ 22:36:27
Postat av: Adm

>>>irene

Kriminalserier är helt enkelt ett bra tidsfördriv, jag älskar också det o helst engelska =)

Hoppas att du hade en trevlig lucia du med!

>>>cinnamon

Jag såg Foyles war igår för första gången och det var definitivt inte sista =D

>>>Ellinora

Jag känner inte alls till den serien men jag ska kolla upp den. Tack för tipset!

2009-12-14 @ 15:16:14
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0