I stället för HTG

Nu när tv4 är så idiiotiska att de har megalångt uppehåll så borde de kunna sända något roligt  istället.

Vad skulle du kunna tänka dig att titta på istället för HTG under dessa tre månader?

Själv skulle jag vilja att de sände Bally kissangel, en serie som liknar HTG fast utspelar sig på Irland. Den visas nu på kanal 9 men jag har bara lyckats se något enstaka avsnitt och det vore roligt att se det från början.
Eller Tillbaka till Aidensfield som jag inte heller sett så mycket av.

Kommentarer
Postat av: Cinnamon

Jag har inte kanal nio så jag vet inte hur Bally kissangel är, men de kunde gärna få sända den, eller som du också föreslog, Tillbaka till Aidensfield, det är en bra serie.

2009-12-01 @ 18:40:16
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Marica Rödebäck

Men går inte Tillbaka till Aidensfield nu?

Har för mig jag sett något avsnitt.. men jag gillar det inte.

2009-12-01 @ 20:28:56
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Familjen B (At home with the Braithwaites) är en serie jag skulle vilja kom tillbaka en runda! Brittisk o allt med, passar utmärkt!



2009-12-01 @ 23:30:19
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Lina

Har mejlat TV4 nu jag med men väntar på svar. Är mammaledig till mars, precis då HTG kommer börja gå igen. J*kla skit...att de får ha så långt uppehåll!

2009-12-02 @ 01:38:37
Postat av: irene

jag skulle kunna tänka mig se några gammla avsnitt av Bröderna Cartwrigt eller nått annat riktigt gammalt man inte sett på många år...

2009-12-02 @ 06:38:23
Postat av: Cinnamon

Jaaaa At home with the Braithwaites, den serien var skitbra, den ser jag gärna igen :-)

2009-12-02 @ 11:31:30
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>>Cinnamon

Bally kissangel har en by med en pub... allt vad som behövs för en bra serie =)

>>>Marica

Det är möjligt att den redan går men inte på tv4 eller tv4+

>>>Sandiza & Cinnamon

Vad är det f

ör serie, när gick den? Det är inget jag känner igen.

>>>Lina

Lycka till, vi andra får inget svar längre =(

>>>irene

Ja det vore något, eller Alias Smith & Jones =D

2009-12-02 @ 15:21:31
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cissi

Låångt uppehåll som sagt.. Men inte sända Tillbaka till Aidensfield.. Har sett alla avsnitt nästan, då när tv4 har visat repris på repris på repris.. Visst serien är bra men det börjar bli liite tjatigt. Gärna en engelsk/brittisk serie som liknar dessa..

2009-12-02 @ 15:25:34
Postat av: Adm

>>>Cissi

Jag kanske är en av de få som inte sett "Aidensfield" än det var därför jag tänkte att det vore kul att se det från början. Men det borde finnas andra bra serier som de kan visa.

2009-12-02 @ 15:35:44
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: irene..56 vårar..

ja det finns massor serier som gick på 70 talet....Lagens Änglar,Columbo,Baretta,jag e förtjust i polis o kriminalserier,,,o det gick ju många då 70-80,,,,,,Eller varför inte lite roligt för våra barn då...nått tecknat iaf nu när dom snart har lov visa lite gammla adventskalendrar tex teskedsgumman m.m.m ja,,, listan kan göras lång...ha nu en fin dag alla gooa vänner här inne :-)

2009-12-03 @ 06:49:20
Postat av: Cissi

>>>Adm

Visst kan dem visa Aidensfield, de kanske rent av finns färska avsnitt av serien(?) De kanske vore något... Men helst kan dem visa något man känner att "guud va skönt jag behöver inte följa den här serien sen." Förstår ni? Ja mena att de e dumt att sända nån serie som man måste avbryta, o då kanske de e jätte spännande.. Men men hoppas att tv4 gör rätt för sig o visar något bra! :D



ps jätte bra sida här, stor eloge till dig ;D ds

2009-12-03 @ 12:09:55
Postat av: Adm

>>>irene & Cissi

Gamla serier är ju helt fantastiska, om de skulle visa sånna så vore det kul. Ja istället för att gömma rariteterna på tv4guld.

Det behöver ju inte vara serier som Aidensfield som har fortsättningsföljetong utan det kan ju vara avslutande avsnitt så det inte gör något att man missar nåt.

2009-12-03 @ 16:32:52
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Marsod

Nu har jag mejlat TV4 i alla fall! Förslag på en kul serie är "The young ones". En Brittisk sitcom från 80-talet som vunnit en del priser. Helt underbar. Den gick på svensk TV 1985 och hette då "Hemma värst".

2009-12-07 @ 12:21:32
Postat av: Adm

>>>Marsod

Bra! =) hoppas du får svar...

Den serien kommer jag ihåg, det var väl den med fyra helt olika personligheter som bodde ihop.

2009-12-07 @ 16:11:01
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cissi

>>>Adm

Precis e dumt om man blir helt insatt i en serie som sänts pga uppehållet..



Men vad har Tv4 sagt till er som har mailat dem o klagat? Kommer dem börja sända htg tidigare?? Man kan ju hoppas.. ;D

2009-12-07 @ 20:37:55
Postat av: Adm

>>>Cissi

De flesta som har fått svar har inte fått något som tyder på att de lyssnar på oss... tyvärr =(

2009-12-08 @ 21:29:16
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

En serie som en del blivit tipsade om och gillat är "The Bill" på kanal 9. Handlar om en engelsk polisstation, de som jobbar där och rätt så vardagliga händelser. Om man inte har något särskilt för sig om eftermiddagarna är de ett rätt hyggligt tidsfördriv.

2009-12-22 @ 11:37:47
Postat av: Adm

>>>Erik

Tack för tipset, det ska jag ta och kolla på =)

2009-12-22 @ 17:54:39
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0